Od trenutka proglašenja pobjednika ŠČ je postala riječ. Pokušavaju je izgovoriti stranci, TikTok je prepun videa iz cijelog svijeta.
"Odjeveni su kao policajci i neki nose haljine i suknje. Zbilja se pitam se što je to. I njegov glas je tako moćan", kaže jedna influencerica.
U Rijeci se kupuju se čarape, majice, ali sve je rasprodano.
I baš svi Riječani dobro znaju da je Let 3 oduvijek takav kakvog ćemo ga gledati na Euroviziji.
Borna Guščić iz Rijeke na njihovom koncertu bio je 2019. na Korzu u Rijeci koji kaže da ipak nije bilo tako - u njihovom stilu.
"Malo manje pošto je bio 12. mjesec da se ne smrznu", govori nam.
"To što je nastala opća pomama i to je postao neki brend. Ne znam. Možda će polučiti dobar plasman", poručuje Velimira Škrobonja iz Rijeke.
Brend koji je jači od svih turističkih slogana, iako su se neki zabrinuli da će nakon nastupa Letovaca na Euroviziji iz Hrvatske turisti pobjeći.
"Cijela ta priča je baš jako dobro odrađena s te biznis strane, tako da mislim da je to osmišljeno kvalitetno i izvedeno još kvalitetnije. Mislim definitivno da su brend Hrvatske postali, a sad, koliko će dugo trajati to ćemo vidjeti", smatra Neven Šegetin, marketinški stručnjak.
A traje od nastanka benda još 80-ih, jer uvijek su bili originalni i neobuzdani. Na pozornice su izlazili golih guza, s cvijećem u anusu, u TV studijima paradirali u haljinama i štiklama, s barbikama našivenim na jakne.
Živa pi*ka, Živi ku*ac, Ku*cem u čelo, Riječke pi*ke, sama imena albuma i pjesama govore da nikada nisu prezali od psovki, kao ni teatralnih nastupa. Sve ih dobro pamti Vava, poznati riječki autor i gitarist Laufera. S Mrletom i Ivankom Mazurkijević je prijatelj, a bend poznaje u dušu.
"Strašno me veseli činjenica što Let 3 sad doživljava jednu potpunu renesansu i ovaj eksplozivni ŠČ je nešto što je i mene iznenadilo. Nemojte me pitati da pokušam to analizirati, jer mi je to jednostavno nedokučivo i potpuna mi je misterija, pjesma kao takva je neobična. Rekao sam baš Mrletu, da živim još 20 života nikad ne bih napravio ovako nešto. Njihov ekscentrični smisao i za humor i za komentare društvenih prilika, svjetskih prilika i domaćih prilika je zaista, nazvat ćemo to osebujnim", tvrdi glazbenik Vlado Simcich Vava.
I upravo je to formula. Jer, stalno objavljivanje TikTok videa dobra je strategija, ali nikakvi im marketinški gurui ne bi pomogli da Let 3 nije to što je.
"I pretpostavljam da kad pobijede na Eurosongu da će biti jedino fajt gdje će se taj održati, hoće li se održati tu u Rijeci ili negdje drugdje", smatra Vava.
Kako god bilo, efekt je postignut, cijela Europa sada priča o njima, čak je i običan traktor doživio svojih pet minuta.