Spojili su teorijsku i praktičnu nastavu i tako već počeli s onim što čeka sve strukovne škole - modularna nastava.
"CNC operateri u svom programu imaju osnove strojeva, tehničko crtanje, mehaniku. To su predmeti koji će se povezati u jedan modul i kroz taj modul ostvarivat će sve sadržaje koje su do sada učili kroz tri odvojena predmeta", objasnio je ravnatelj Industrijske strojarske škole u Zagrebu Nenad Pavlinić.
Ukidaju se predmeti, a uvode moduli. Zajednički sadržaji unutar različitih područja će se spojiti, a predavat će ih više nastavnika.
Spajaju se predmeti i zanimanja
"Svaki će imati svoj udio u tome. Više ne bi bilo ponavljanja da na primjer nastavnik kuharstva objašnjava posebno divljač, povrće, pa da nastavnik poznavanja robe i prehrane to ponavlja. Sve će raditi zajedno, sve će biti objašnjeno na primjerima i sve će se više bazirati na praksi“, uvjerava ravnatelj Ugostiteljsko-turističkog učilišta u Zagrebu Mladen Smodlaka.
Cilj reforme strukovnog obrazovanja je odgovoriti na zahtjeve tržišta rada. Spajaju se predmeti, ali i zanimanja, učenici će smjer birati nakon prvog razreda.
"Učenici upisuju kvalifikaciju električara, u prvom razredu sve je isto za sve, a onda će u drugom ili trećem razredu odabrati koja je njihova specifikacija, hoće li biti monteri solarnih sustava, elektromonteri, elektromehaničari", dodaje ravnatelj Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih Mile Živčić.
'Hoće li nastavnici ostati bez dijela plaće?'
U strukovne module ulaze i opće obrazovni predmeti poput fizike, kemije i biologije. Dok se, primjerice, broj sati povijesti te politike i gospodarstva smanjuje. Reforma strukovnog obrazovanja je nužna, poručuju iz sindikata, ali kažu pitanja je mnogo.
"Hoće li to stvarno biti moguće, hoće li nastavnici opće obrazovnih predmeta imati smanjen opseg posla i samim time ostati bez dijela plaće, hoće li se isplaćivati otpremnine, ali i ono što je najvažnije kakvi će nam učenici iz takve nastave izaći? Pitanje je hoće li postići da učenici budu ne samo stručnjaci u određenom području nego i osobe sposobne se brinuti o svom mentalnom i fizičkom zdravlju, da su spremni biti članovi društva i da mogu prepoznati što se u društvu događa", pita se predsjednica Nezavisnoga sindikata zaposlenih u srednjim školama Hrvatske Nada Lovrić.
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs poručuje, bez obzira na to što neki predmeti više neće biti zasebni, nitko neće ostati bez posla.
"Čitava ta reforma se ne radi zato da bi se smanjio broj učitelja u strukovnim školama nego zato da bismo dobili nove, kvalitetne, dobre kurikule strukovnih škola primjerene za vrijeme u kojem živimo, i ne samo za ovo vrijeme, nego i za vrijeme budućnosti", poručio je Fuchs.