Veliko istraživanje o mobitelima u školama potpisuje Institut za društvena istraživanja u kojem su sudjelovali nastavnici i učenici iz 84 škole, pokazuju da više od 85 % nastavnika podržava zabranu mobitela.
Mišljenja učenika su podijeljena - tako 52 posto petaša je za zabranu korištenja mobitela u školama, a njih 47 posto je protiv. Kada je riječ o učenicima 7. razreda zabranu podržava njih 31 posto, a protiv je gotovo 69 posto učenika.
O tome kako pomiriti modernu tehnologiju i obrazovanje naša novinarka Zorana Čičak Kulić uživo je u RTL-u Danas razgovarala sa Zrinkom Ristić Dedić s Instituta za društvena istraživanja u Zagrebu. Na pitanje, treba li zabraniti mobitele u školama, odgovara: "Naša je poruka - dogovor, ne zabrana. "
Nastavila je da je potrebno uvažiti perspektive svih u školama i dogovoriti kako će se mobiteli koristiti u nastavi, ali i u nenastavno vrijeme.
Otkrila je detalje istraživanja: "Proveli smo ga u pandemijskom kontekstu istražujući kako učenici koriste tehnologiju u vrijeme kad su učenici bili još više usmjereni prema digitalnom, kako u školskom životu, tako i u slobodno vrijeme. Naše istraživanje pokazalo je, baš kao i sva svjetska istraživanja, da je umjerenost u korištenju mobitela i drugih digitalnih tehnologija ključno. Pretjerano korištenje mobitela negativno je povezano i sa psihičkim zdravljem djece i dobrobiti mladih".
O lošem utjecaju ekrana, mobitela društvenih mreža puno se priča, ali kako riješiti taj problem?
Naša sugovornika rekla je da se mobiteli u školama trebaju koristiti na odgovoran i umjeren način. "Djeca ga trebaju što više stvaralački koristiti kao pomoć u rješavanju problema, kritički sagledavati informacije koji se kroz taj svijet plasira. Zagovaramo umjerenost, odgovornost, osviještenost i ograničavanje korištenja mobitela, posebno za mlađu djecu."
Progovorila je i posljedicama prekomjernog i nekontroliranog korištenja mobitela.
"Osim što je moguća čak i ovisnost o takvim stvarima, problemi su i slabija dobrobit.
Naša istraživanja pokazuju veću depresivnost, anksioznost, usamljenost i slabiju čak zadovoljstvo životom djece koje koriste mobitele. Te veze nisu čvrste, ne može se utvrditi uzročno posljedična veza, ali svakako pretjerano korištenje mobitela nije zdravo za dječje zdravlje", rekla je Zrinka Ristić Dedić.
Na pitanje, krije li se tu odgovor možda oko odgoda u prvi razred, odgovorila je: "Teško je to tvrditi, ali pokazuje se da djeca nemaju razvijene predvještine pisanja i čitanja koje smo nekad imali u toj dobnoj skupini".
Roditeljima je također savjetovala da budu dobar model djeci. "Obitelji osigurajte zabavne aktivnosti koje nisu pred ekranima", rekla je Zrinka Ristić Dedić.
POGLEDAJTE VIDEO: Škola bez mobitela. Da ili ne? 'Djeci nije toliko razvijena grafomotorika, javljaju se poteškoće kod pisanja, pamćenja...'