Čak 250 metara bakrenog kontaktnog voda i 250 metara nosećeg metalnog užeta ukradeno je s teretnog dijela Željezničkog kolodvora u Vinkovcima.
Kontaktni vodovi nalazili su se na visini od četiri i pol metra iznad pruge.
Počinitelj, s obzirom na složenost operacije, vjerojatno i više njih, posao su obavili preko noći i to na dijelu mreže koji zbog radova na cestovnom nadvožnjaku iznad pruge nije bio pod naponom.
"Znaju oni sisteme, ne sekirajte se, sve se zna", kaže Bruno iz Vinkovaca.
Vinkovčanka Vesna tvrdi, dolazi do svakakvih ideja.
"Situacija je u zemlji takva kakva je i onda dolaze raznorazne ideje".
"Lova je u pitanju, ljudi se snalaze. Vidiš da nemaju što raditi", komentira sugrađanin Stjepan.
Na željeznici su već navikli na ovakve, ali i još neobičnije krađe.
"Najčešće se kradu bakreni kablovi, ali imamo i slučajeva gdje se doslovno komadi tračnica s nekih nekorištenih pruga kradu. Doslovno se otpile i odnesu", objašnjava glasnogovornica HŽ Infrastruktura, Željka Miša.
Građani to ne opravdavaju, ali se i ne čude.
"Nikakvo čudo. Ništa novo danas. Krade se sve? Sve se krade", dodaje Bruno.
"Nekog je možda sila natjerala. Nije opravdano, ali ako nemaš drugog izlaza, svatko će nešto napraviti da bi nešto imao", ističe Stjepan.
U posljednjih šest godina na željeznici se dogodilo 255 krađa kojima je nanesena materijalna šteta od gotovo 200 tisuća eura, a sve krađe protekle godine bile su krađe bakrenih kabela, koji obično završavaju na tržištu otpada.
Cijena bakra, ovisno o njegovoj kvaliteti na tržištu sekundarnih sirovina kreće se i od 1 do 5 eura. No, koliko god ta cijena bila, teško da je vrijedna ljudskog života.
Kontaktna je mreža pod naponom od 25.000 volti, što je smrtna opasnost za čovjeka, a opasnost predstavlja i oštećeni željeznički sustav.
"Zbog tih krađa i zbog takvih izvanrednih događaja ugrožena je i sigurnost ne samo počinitelja, već i svih ostalih sudionika u željezničkom prometu", objašnjava Miša.
Bakreni kontaktni vodovi u rekonstrukciji željezničke infrastrukture mijenjaju se optičkim vodovima, pa uskoro više neće biti ovakvih krađa.
POGLEDAJTE VIDEO: Provjerili smo kako radi stroj koji obnavlja hrvatske željeznice. Troši 15 litara goriva po kilometru, ali spašava radnike