DOBRE I LOŠE STRANE /

Prometni stručnjak za RTL otkrio kako radi robotaksi i bi li se njime vozio. Iznenadit ćete se...

RTL-ov reporter Boris Mišević o robotaksijima razgovarao je s Markom Ševrovićem s Fakulteta prometnih znanosti

Boris Mišević

Boris Mišević

Više od dva desetljeća na TV ekranima, nema terena na kojem nije bio i ljudi s kojima nije razgovarao

26.6.2024.
20:14
VOYO logo

Robotaxiji, na kojemu tim Mate Rimca radi pet godina, na zagrebačke ulice trebali bi stići do kraja 2026. godine. RTL-ov reporter Boris Mišević razgovarao je s Markom Ševrovićem s Fakulteta prometnih znanosti i provjerio hoće li taksiji bez vozača biti pouzdani i sigurni kao i oni s vozačima.

Može li robot reagirati na stvari gdje je potreban kreativan pristup? Je li to moguće, da bude bolji od čovjeka?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kratak odgovor je da. Tehnologija će u jednom trenutku doći do situacije kada će biti bolja od čovjeka, to je nesporno. Može brže reagirati, nikad nije umorna. Kao i sve druge stvari koje se robotiziraju, mogu u određenom trenutku dostići efikasnost koja je bolja od čovjeka. Čovjek kao organizam griješi, kao sustav imam određeni broj grešaka koji proizvodimo.

Kažete da umjetna inteligencija i robotaksi može doći do razine da manje griješi od čovjeka?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sigurno."

Koje su loše strane robotaksija?

"Sada smo u periodu tranzicije. Imate mix, što je u principu najgore. Kada bismo imali samo flotu robotaksija, to bi funkcioniralo puno brže i puno lakše. Problem je što imamo miks tradicionalnih, ljudskih vozača s automatskim. Tu postoje određeni problemi, recimo 'eye contact' kojeg nema, na koji ćemo se morati navikavati."

Što će ljudi dobiti u smislu sigurnosti, cijene?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ta usluga bi trebala biti jeftinija i trebala bi pružiti više komocije, sigurnosti, privatnosti jer ćete biti sami u autu."

Image
UPS /

Rimac na pozornicu pozvao robotaksi, kad ono ništa. Nije došao. 'Preneugodno'

Image
UPS /

Rimac na pozornicu pozvao robotaksi, kad ono ništa. Nije došao. 'Preneugodno'

Biste li sjeli u robotaksi?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Vjerojatno ne bih sjeo ako bih se komparirao s nekim prosječnim vozačem. Ako gledamo osobu starije životne dobi, koja slabo vidi, vjerojatno bih. Vjerujem da će ta vozila biti bolja od lošijih vozača."

Vidi li on prometnu infrastrukturu?

"Ne samo da vidi znak, nego ima karte koje mu pomažu u slučaju da ga ne vidi ili je sklonjen. Imat će informaciju iz više izvora. Automobili komuniciraju međusobno, kad jedan auto nađe neki problem, može javiti u centralni sustav koji će distribuirati tu informaciju."

Neke situacije na koje naleti bit će presedani na kojima će se graditi cijeli sustav?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Upravo to. Postoji kolektivno učenje. Što više će se koristiti, postajat će puno pouzdaniji. Najveći problem je u startu."

Mislite li da je moguće realizirati do 2026.?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mislim da su rokovi dosta ambiciozni, teoretski je moguće, mislim da će vjerojatno biti određenih kašnjenja. Najgora moguća situacija je da se u inicijalnoj testnoj fazi dogodi tragična nesreća. Onda će biti dosta kašnjenja, ali ako toga ne bude, u konačnici mislim da se stvari mogu napraviti."

Malo smo zakačili rubnik. Robotaksi ga možda ne bi zakačio?

"Vjerojatno ne bi, on bi vjerojatno stao."

Sjene prošlosti
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo