MISTERIJ MATE RIMAC /

'Kad je predstavio Bugattija dizali smo ga u nebesa, sad kad je kotač zapeo je najgori lopov na svijetu'

Image
Foto: Zeljko Lukunic/PIXSELL

Trebao bi to biti dnevni boravak na kotačima – nema vozača, nema volana, nema papučica, a vodi vas gdje poželite. Vizija je to Mate Rimca, no iako su njegovi robotaksiji trebali postati stvarnost već ove godine, sve je odgođeno do 2026. Postaje li Zagreb tehnološki centar svijeta ili je projekt robotaksija znanstvena fantastika?

Marko Šiklić

Marko Šiklić

TV reporter, najčešće se bavi ekonomijom i društveno-socijalnim pričama. Bez kompromisa, donosi najbržu istinu

30.6.2024.
19:52
Zeljko Lukunic/PIXSELL
VOYO logo

Mate Rimac uzalud je pozivao svoj robotaxi. Sramežljivi Verne jednostavno nije želio na pozornicu.

"Probali smo ovo 100 puta, ali naravno da sada imamo nekakav problem", rekao je Rimac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Četiri godine i 180 milijuna eura kasnije zakazala je automatska kočnica - i to baš u najnezgodnijem trenutku. Među prvima u prototip vozila koje nije vozilo ušao je premijer. Bio je oduševljen izgledom.

Puno bolje Mati Rimcu zato je prošlo predstavljanje novog Bugattija u dvorcu u Francuskoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Prije tjedan dana kada je predstavio Bugattija onda smo ga dizali u nebesa, sad kad je kotač zapeo – sad je najgori lopov na svijetu. To je tehnološki proizvod, i normalno je da se može nešto dogodit", smatra Mato Pavličević, automobilski novinar.

I zaista, Rimac nije jedini. Događalo se i drugima.

Rimcu je odobreno 180 milijuna bespovratnih eura. I ove je godine trebao isporučiti prvih 60 autonomnih vozila. Zbog toga je Rimčeve pogone svojedobno posjetila i predsjednica Europske komisije.

"Ideja nam je da bude od 2024. da tad krećemo s vožnjama po Zagrebu, a to uključuje i infrastrukturu gdje se ti auti dolaze prat, servisirat i punit. Krajem, početkom sljedeće godine ćemo vidjeti projekt, a po ulicama Zagreba 2024., govorio je Rimac 8. srpnja 2021. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dok ne dočekamo zagrebačka čuda bez vozača na ulicama, puno je još otvorenih pitanja. Glavno je - zakon. Nije još jasno kako će se regulirati autonomna vožnja, kako će takvo vozilo reagirati u kriznim situacijama, tko će odgovarati za nesreće, ali i kako ih ispriječiti.

"Treba naglasiti da će ta vozila biti sigurnija od klasičnih, da će nesreće biti rjeđe, takvo vozilo nikad neće proći na crveno, neće voziti pod utjecajem alkohola, neće tipkati dok vozi, tako da bi nesreća trebalo biti manje", smatra dekan Fakulteta prometnih znanosti, Marko Šoštarić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više pogledajte u nastavku:

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo