Mate Rimac uzalud je pozivao svoj robotaxi. Sramežljivi Verne jednostavno nije želio na pozornicu.
"Probali smo ovo 100 puta, ali naravno da sada imamo nekakav problem", rekao je Rimac.
Četiri godine i 180 milijuna eura kasnije zakazala je automatska kočnica - i to baš u najnezgodnijem trenutku. Među prvima u prototip vozila koje nije vozilo ušao je premijer. Bio je oduševljen izgledom.
Puno bolje Mati Rimcu zato je prošlo predstavljanje novog Bugattija u dvorcu u Francuskoj.
"Prije tjedan dana kada je predstavio Bugattija onda smo ga dizali u nebesa, sad kad je kotač zapeo – sad je najgori lopov na svijetu. To je tehnološki proizvod, i normalno je da se može nešto dogodit", smatra Mato Pavličević, automobilski novinar.
I zaista, Rimac nije jedini. Događalo se i drugima.
Rimcu je odobreno 180 milijuna bespovratnih eura. I ove je godine trebao isporučiti prvih 60 autonomnih vozila. Zbog toga je Rimčeve pogone svojedobno posjetila i predsjednica Europske komisije.
"Ideja nam je da bude od 2024. da tad krećemo s vožnjama po Zagrebu, a to uključuje i infrastrukturu gdje se ti auti dolaze prat, servisirat i punit. Krajem, početkom sljedeće godine ćemo vidjeti projekt, a po ulicama Zagreba 2024., govorio je Rimac 8. srpnja 2021. godine.
Dok ne dočekamo zagrebačka čuda bez vozača na ulicama, puno je još otvorenih pitanja. Glavno je - zakon. Nije još jasno kako će se regulirati autonomna vožnja, kako će takvo vozilo reagirati u kriznim situacijama, tko će odgovarati za nesreće, ali i kako ih ispriječiti.
"Treba naglasiti da će ta vozila biti sigurnija od klasičnih, da će nesreće biti rjeđe, takvo vozilo nikad neće proći na crveno, neće voziti pod utjecajem alkohola, neće tipkati dok vozi, tako da bi nesreća trebalo biti manje", smatra dekan Fakulteta prometnih znanosti, Marko Šoštarić.
Više pogledajte u nastavku: