Možda je torba na leđima, no mališan, kao i 20-ak njegovih prijatelja i prijateljica barem zasad, do nekog oblika obrazovanja mogu doći samo u Centru za igru. U tome im pomažu bojanke i igračke.
Dvadesetak romske djece, zahvaljujući programu Europske Komisije i UNICEF-a dva puta na tjedan u centru, uz pomoć edukatora i asistenata dolaze u prvi doticaj s obrazovanjem.
"Većinom dolaze djeca koja nisu uključena niti u predškolski odgoj niti u školu. Oni se tu najviše igraju, uče putem igre, nudimo im različite didaktične i edukativne igračke gdje oni usvajaju neka svoja prva znanja o životu", govori voditeljica Centra igre u Kuršancu Spomenka Švenda.
U Međimurju su tri centra za igru, a bitnu ulogu u njima imaju asistenti. Izabela kroz igru pomaže djeci da nauče hrvatski jezik.
"Ja kažem djeci kako se igrati. Romski moram prevesti jer ne razumiju hrvatski jezik. S roditeljima se isto družimo jer i roditelji znaju dolaziti", kazala je asistentica Izabela Bogdan.
"To je jako dobro zbog djece. Može se igrati ili s igračkama ili se može baviti s kim hoće, može crtati i to. Ja sam jako zadovoljna", govori majka Monika Ignat.
Cilj je što više uvesti mlade Rome u obrazovni sustav.
"Poznat je podatak da 31 posto djece iz romske sredine u dobi od tri do šest godina uključeno u predškolski odgoj i obrazovanje, nasuprot nekih 85 posto neke ukupne populacije u Hrvatskoj", kazala je koordinatorica UNICEF-a Andrea Krznar.
A samo odlazak u školske klupe može poboljšati životne uvjete ove djece.