Poznato je da su hrvatski protupožarni piloti među najboljima na svijetu koji čak dijele znanje i drugima!
Mario je budući protupožarni pilot na air tractoru, avionu koji za razliku od canadera ima samo jednog člana posade - pilota. Novi školski dvosjed na plovcima olakšao mu je obuku.
"Sada nam to uvelike olakšava situaciju s obukom zato jer je tu puno lakše raditi s nastavnikom koji je iz Hrvatske, na hrvatskom terenu. Prije se sve to radilo u Španjolskoj", izjavio je satnik Mario Juršić, pilot Protupožarne eskadrile.
Polaznik je ranije od početka letio sam, a nastavnik je bio na čamcu ili na pisti. Sada s njim u kabinu ide i nastavnik letenja, pa je obuka učinkovitija, brža i sigurnija.
Avion je stajao 30 milijuna kuna, ali s obzirom da bi se na njemu trebali obučavati i piloti stranih protupožarnih eskadrila, kao što se sada u temeljnoj obuci obučavaju omanski piloti u Eskadrili aviona ovdje u Zemuniku, ovo bi za MORH u konačnici mogla biti dobra investicija
Žuta je eskadrila sada kompletirana da iziđe na tržište znanja
"Možemo, dakle, zemljama kao što su Crna Gora, Makedonija i Izrael, koje su operateri air tractora i razvijaju svoje zračne snage za gašenje požara pomoći da odškoluju svoje pilote", kazao je bojnik Davor Turković, zapovjednik Protupožarne eskadrile.
Prva prilika za prezentaciju te ponude bit će Međunarodna protupožarna konferencija koja se idući tjedan po prvi put održava u Hrvatskoj
"Konferencija će svakako biti prilika i za razgovor o takvim temama, ne za sklapanje konkretnih ugovora, ali za predstavljanje, ajmo to tako nazvati, palete mogućnosti hrvatskog ratnog zrakoplovstva u zadaćama gašenja požara iz zraka", dodaje Turković.
Gašenjem požara po Hrvatskoj i Europi hrvatski piloti su dokazali da su među najboljima na svijetu. Tom društvu danas se pridružio i Mario koji je nakon obuke uspješno obavio prvi samostalni let.