Hrvatska udruga radničkih sindikata (HURS) zatražila je ostavke
odgovornih u Hrvatskim autocestama (HAC) i Hrvatskim cestama (HC)
zbog kolone duge više od šest kilometara koja se danas stvorila u
Lici isključivo zbog, ističe HURS, nebrige odgovornih u tim
poduzećima.
Naime, HAC je najavio i na svojim stranicama objavio da od 27. do
29. svibnja zbog radova zatvara dionicu autoceste A1 od čvora
Gornja Ploča do čvora Otočac u smjeru Zagreba, tako da je promet
preusmjeren na alternativni pravac
Otočac-Vrhovine-Korenica-Udbina-Gornja Ploča.
No, kaže u današnjem priopćenju HURS, i alternativni pravac je
zbog radova zatvoren, te se na njemu promet odvija samo jednim
trakom.
HURS napominje da o tome nema nigdje obavijesti, s time nisu
upoznati u HAC-u "niti ih to zanima". U HC-u kažu kako su
vjerojatno oni prvi počeli izvoditi radove, a krivnju prebacuju i
na Lika ceste, lokalne pravce o kojima odlučuje lokalna
samouprava.
"Vozači opsjedaju pozivima HAK, koji ponavlja informaciju: Ljudi,
ovdje nikoga ni za što nije briga. Nisu se koordinirali i uopće
ih ne zanimate", navodi HURS u priopćenju.
HURS stoga traži ostavke odgovornih u HAC-u i HC-u "zbog njihove
nevjerojatne nekoordiniranosti, indolencije i neodgovornosti".
Kolona duga preko 6 kilometara, koja se danas u Lici stvorila
isključivo zbog nebrige odgovornih u tim poduzećima, razlog je da
se oštro reagira, kako se pred samu turističku sezonu ne bi opet
ponovio isti problem. Zbog takvog propusta u svakoj uređenoj
državi odgovorni bi snosili posljedice, naglašava HURS.
(FOTO: Razlog zatvaranja dionice autoceste A1,
stijenski blokovi opasni za promet)
IZ HAC-a su poslali priopćenje o spornom događaju:
"Hrvatske autoceste d.o.o. trenutno izvode radove na sanaciji
pokosa iznad južnog portala tunela Grič. Radovi na sanaciji
započeli su krajem rujna 2013. godine, međutim zbog zimske
službe koja ne omogućuje zatvaranje prometnih trakova, radovi se
tijekom zime nisu mogli izvoditi te su nastavljeni
01.04.2014. godine. Predmetni radovi izvode se jer su na
pokosu uočeni veći stijenski blokovi koji su uslijed
erozije protokom vremena postali nestabilni i opasni za
sudionike u prometu autocestom. Neke blokove nije bilo moguće
stabilizirati na pokosu već ih je bilo potrebno ukloniti
usitnjavanjem i rušenjem. Pozicija pojedinih nestabilnih blokova
je takva da se njihovo uklanjanje nije moglo izvesti uz
istovremeno odvijanje prometa. Zbog sigurnosti prometa odlučeno
je da se navedeni radovi izvedu uz potpuno zatvaranje
prometa autocestom na dionici od čvora Otočac do čvora
Gornja Ploča, u trajanju od maksimalno 3 dana u vremenu od
08-18 sati.
Zatvaranje prometa je planirano radnim danima (utorak,
srijeda i četvrtak) kada je i promet autocestom manjeg
intenziteta. Vremenski period izvođenja ovih radova definiran je
u skladu s dinamičkim planom, koji je zahtijevao prethodnu
pripremu u vidu iskopa, nasipavanja i izvedbe pristupnog puta za
strojeve.
Po završetku predmetne faze radova, gradilište će se
konzervirati za vrijeme trajanja turističke sezone (12.06. –
15.09.) u stanju koje je sigurno za odvijanje prometa.
Nastavak radova odvijat će se na jesen, nakon završetka
turističke sezone.
Nadalje, vezano na preusmjeravanje prometa
na obilazne pravce za vrijeme trajanja izvođenja radova,
Hrvatske autoceste održavanje i naplata cestarine d.o.o. su
sukladno Zakonu o cestama od Hrvatskih cesta zatražile suglasnost
za privremeno preusmjeravanje prometa na D50, D52, D1 i D522 te
istu i ishodile. Korisnici su obaviješteni o preusmjeravanju
prometa u ponedjeljak 26.05.2014.
Molimo sve korisnike za razumijevanje, jer se predmetno
preusmjeravanje prometa odvija upravo zbog njihove
sigurnosti", stoji u priopćenju HAC-a.