Hrvatska udruga radničkih sindikata (HURS) zatražila je ostavke odgovornih u Hrvatskim autocestama (HAC) i Hrvatskim cestama (HC) zbog kolone duge više od šest kilometara koja se danas stvorila u Lici isključivo zbog, ističe HURS, nebrige odgovornih u tim poduzećima.
Naime, HAC je najavio i na svojim stranicama objavio da od 27. do 29. svibnja zbog radova zatvara dionicu autoceste A1 od čvora Gornja Ploča do čvora Otočac u smjeru Zagreba, tako da je promet preusmjeren na alternativni pravac Otočac-Vrhovine-Korenica-Udbina-Gornja Ploča.
No, kaže u današnjem priopćenju HURS, i alternativni pravac je zbog radova zatvoren, te se na njemu promet odvija samo jednim trakom.
HURS napominje da o tome nema nigdje obavijesti, s time nisu upoznati u HAC-u "niti ih to zanima". U HC-u kažu kako su vjerojatno oni prvi počeli izvoditi radove, a krivnju prebacuju i na Lika ceste, lokalne pravce o kojima odlučuje lokalna samouprava.
"Vozači opsjedaju pozivima HAK, koji ponavlja informaciju: Ljudi, ovdje nikoga ni za što nije briga. Nisu se koordinirali i uopće ih ne zanimate", navodi HURS u priopćenju.
HURS stoga traži ostavke odgovornih u HAC-u i HC-u "zbog njihove nevjerojatne nekoordiniranosti, indolencije i neodgovornosti".
Kolona duga preko 6 kilometara, koja se danas u Lici stvorila isključivo zbog nebrige odgovornih u tim poduzećima, razlog je da se oštro reagira, kako se pred samu turističku sezonu ne bi opet ponovio isti problem. Zbog takvog propusta u svakoj uređenoj državi odgovorni bi snosili posljedice, naglašava HURS.
(FOTO: Razlog zatvaranja dionice autoceste A1, stijenski blokovi opasni za promet)
IZ HAC-a su poslali priopćenje o spornom događaju:
"Hrvatske autoceste d.o.o. trenutno izvode radove na sanaciji pokosa iznad južnog portala tunela Grič. Radovi na sanaciji započeli su krajem rujna 2013. godine, međutim zbog zimske službe koja ne omogućuje zatvaranje prometnih trakova, radovi se tijekom zime nisu mogli izvoditi te su nastavljeni 01.04.2014. godine. Predmetni radovi izvode se jer su na pokosu uočeni veći stijenski blokovi koji su uslijed erozije protokom vremena postali nestabilni i opasni za sudionike u prometu autocestom. Neke blokove nije bilo moguće stabilizirati na pokosu već ih je bilo potrebno ukloniti usitnjavanjem i rušenjem. Pozicija pojedinih nestabilnih blokova je takva da se njihovo uklanjanje nije moglo izvesti uz istovremeno odvijanje prometa. Zbog sigurnosti prometa odlučeno je da se navedeni radovi izvedu uz potpuno zatvaranje prometa autocestom na dionici od čvora Otočac do čvora Gornja Ploča, u trajanju od maksimalno 3 dana u vremenu od 08-18 sati.
Zatvaranje prometa je planirano radnim danima (utorak, srijeda i četvrtak) kada je i promet autocestom manjeg intenziteta. Vremenski period izvođenja ovih radova definiran je u skladu s dinamičkim planom, koji je zahtijevao prethodnu pripremu u vidu iskopa, nasipavanja i izvedbe pristupnog puta za strojeve.
Po završetku predmetne faze radova, gradilište će se konzervirati za vrijeme trajanja turističke sezone (12.06. – 15.09.) u stanju koje je sigurno za odvijanje prometa. Nastavak radova odvijat će se na jesen, nakon završetka turističke sezone.
Nadalje, vezano na preusmjeravanje prometa na obilazne pravce za vrijeme trajanja izvođenja radova, Hrvatske autoceste održavanje i naplata cestarine d.o.o. su sukladno Zakonu o cestama od Hrvatskih cesta zatražile suglasnost za privremeno preusmjeravanje prometa na D50, D52, D1 i D522 te istu i ishodile. Korisnici su obaviješteni o preusmjeravanju prometa u ponedjeljak 26.05.2014.
Molimo sve korisnike za razumijevanje, jer se predmetno preusmjeravanje prometa odvija upravo zbog njihove sigurnosti", stoji u priopćenju HAC-a.