Studija FoodTRENDS 2000 istražila je tri segmenta tržišta ? restorane s više od 6 poslovnica, veletrgovce/distributere i prerađivače hrane - te otkrila da prehrambena industrija drži korak s rastućim svijetom e-trgovine u pojmovima ponude i potražnje.
- Većina dužnosnika prehrambene industrije traga za izvorima preko Interneta - tvrdi Linda Rigano, izdavač Thomas Food Industry Registera.
? S većom online ponudom, mogućnošću neposredne kupovine i kupovinom izvan radnih sati, čak 80 posto tvrtki očekuje da će se njihiva online prodaja uvećati u naredne dvije godine.
Prema istraživanju, prerađivači hrane i restorani udvostručili su uporabu e-maila pri komunikaciji s veletrgovcima (s 30 na 61 posto prvi, s 9 na 20 posto drugi). Ujedno je zabilježen porast komunikacije putem e-maila i u veletrgovaca/distributera, s 38 posto u 1999. na 58 posto u ovoj godini.
Restorani pokazuju značajan porast u online traganju za proizvodima putem interneta i korištenju softvera (s 23 na 51 posto). U 2000., 65 posto prerađivača hrane sudjeluje elektronički, za usporedbu s 42 posto 1999. Među restoranima i veletrgovcima/distributerima, više od tri četvrtine ističe mogućnost traganja izvan redovnih radnih sati kao najvažniju prednost elektroničkog traganja. Pronalaženje vrlo rijetkih proizvoda je cilj traganja za 82 posto prerađivača hrane.
Danas 49 posto restorana naručuje namirnice elektronički. I prerađivači hrane su jednako tako u 2000. povećali narudžbu online s 21 na 40 posto. Više od 80 posto u svakome istraženom segmentu predviđa povećanje elektroničke narudžbe u naredne dvije godine.
Svi istraženi segmenti tržišta prehrane postavljaju web siteove ? najčešći su u prerađivača hrane (69 posto), što je porast za trećinu sa 51 posto prošle godine. Korištenje Web siteova u veletrgovaca/distributera nije se mnogo promijenilo (52 posto u odnosu na 51 posto 1999.)
Podaci studije FoodTRENDS 2000 dobiveni su putem intervjua 800 viših dužnosnika nadležnih za donošenje odluka pri upravljanju u 300 restorana s više od 6 poslovnica, 250 veletrgovačkih/distributerskih i 250 prerađivačkih tvrtki u prehrambenoj industriji. Istraživanje je provela agencija Magnet Communications