Prije nekoliko dana Jay Leno u svojem je showu emitirao šaljivu snimku djeteta, koje uživa ljuljajući se u dvorištu ispred kuće. U čemu je štos? Pa, ljuljačka je bila napravljena od lanaca i Firestonove gume, koja je odjednom - eksplodirala...
Iz dana u dan novine su ispunjene člancima o skandalu "made in Firestone". CNN "bombardira" svoje gledatelje snimkama prevrnutih vozila, užasnutih kupaca koji vraćaju Firestonove proizvode u trgovine i političara koji se, u nastojanju da prikupe što više glasova, natječu u napadima na tvrtku.
U Sjedinjenim Državama, ljudi govore o "Gravestone" i "Tombstone" gumama (grave=grob, tomb=grobnica)...
A to su samo neki od primjera.
Može li ovakve napade preživjeti ijedna tvrtka, odnosno njezino "brand" ime, koje bi trebalo biti zaštitni znak i jamac kvalitete proizvoda? Čak i ako je riječ o kompaniji poput Firestonea, koja se može pohvaliti 100-godišnjim iskustvom u proizvodnji guma? Uostalom, što se prodaje tiče, Firestone je u Sjedinjenim Državama donedavno čvrsto držao drugo mjesto...
Već je i laiku jasno kako je Firestone "smrtno ranjen" lošim publicitetom, stvorenim nakon opoziva 6.5 milijuna guma, te pokretanja istraga o tome jesu li neispravni Firestoneovi pneumatici krivi za 88 smrtnih slučajeva, kao i stotine drugih ozljeda u brojnim prometnim nesrećama.
Objektivno, nakon ovakvog medijskog linča, teško je vjerovati u oporavak Firestonea. S druge strane, tvrtka je već "preživjela" nekoliko "knock-downova" - krajem 70-ih godina Firestone je bio prisiljen opozvati čak 14 milijuna neispravnih guma iz serije "500", da bi nakon toga uspješno "prebrodio" najveći štrajk u povijesti industrije guma, a zatim i građanski rat u Liberiji, u kojoj je smješteno jedno od najvećih Firestoneovih postrojenja za preradu guma.
Zbog toga, nikad se ne zna. Možda će se naša djeca ipak voziti - na Firestoneu.