Pista zagrebačkog aerodroma čeka veće gužve - koje bi za 3 godine
trebale stići s novim putničkim terminalom za 5 milijuna putnika.
Pripremni radovi su počeli, a najveći infrastrukturni izazov
izvođaču radova bit će izgradnja složenog sustava odvodnje i
pročišćivača - kakav Pleso nikad nije imao.
"Samo cjevovoda dubokih po 5-6 metara ispod zemlje će bit preko
40 km, a obzirom da se to radi uz pistu, će bit moguće radit samo
od ponoći do pet ujutro", kaže predsjednik Uprave Viadukta Joško
Mikulić.
Uzletno-sletna staza tako će tek dobiti pravu odvodnju. A to
znači da se već 50-ak godina tvari poput uree - kojom se odleđuje
staza i glikola kojim se prskaju zrakoplovi - ispuštaju u okoliš.
U zračnoj luci kažu – opasnosti za prirodu i obližnje
vodocrpilište nema.
"Redovita ispitivanja koja se moraju vršiti pokazala su da su
zagađenja uz stazu minimalna", tvrdi glasnogovornica Zračne luke
Zagreb Lidija Capković.
Novi, postroženi propisi koncesionaru su uvjetovali – da na
aerodromu izgradi najmoderniju odvodnju u Europi. Iz nadležnog
ministarstva naglašavaju da je pista građena u vrijeme kad su
propisi o zaštiti voda bili znatno blaži, ali da nijedan zakon
nikad nije prekršen.
Na širem području Zračne luke Zagreb uspostavljen je monitoring
stanja podzemnih voda. Rezultati monitoringa nisu nikada
upućivali na pogoršanje stanja voda u utjecajnom području zračne
luke.
Ponavlja to i ministar Hajdaš Dončić - zadovoljan dogovorom s
Francuzima.
"Institucije koje se tim bave bi reagirale. Međutim, postoje
drugi standardi koji su puno viši nego ovi što su bili u
prošlosti. I upravo stoga je koncesija dobar poslovni izbor",
rekao je ministar prometa Hajdaš Dončić.
5 milijuna od ukupno 240 milijuna eura - tako će se potrošiti baš
na odvodnju i pročišćivač otpadnih voda.
Nakon što su počeli pripremni radovi za izgradnju novog zagrebačkog aerodroma - doznalo se da postojeća i buduća pista nikad nije imala odvodni sustav. To znači da su se posljednjih pedesetak godina kemikalije koje služe za odleđivanje piste i zrakoplova - ispuštale u okoliš.