Rezultatima državne mature nije zadovoljan resorni ministar, koji
i dalje smatra kako test iz hrvatskog nije dobar.
Mirta je ispit iz hrvatskog na višoj razini najbolje napisala.
Ima maksimalan broj bodova iz eseja i samo dvije gramatičke
pogreške na pismenom.
"Meni je test stvarno bio lagan, nisam se pripremala niti
išta...", izjavila je MirtaMaslač, maturantica zagrebačke VII.
gimnazije.
No, njezina generacija isti je ispit položila s trojkom.
"Mislim da je teška ta dvosmislenost, a i gramamtika koja se
stvarno ne radi u školi često", dodala je.
Hrvatski jezik na višoj razini pisalo je oko 22 tisuće učenika,
tek 141 maturant ispit je napisao za pet, no niti jedan nije imao
maksimalan broj bodova. Ministar obrazovanja
ŽeljkoJovanović rezultatima
nije zadovoljan.
"Ako mi iz godine u godinu, uzmimo primjer ih hrvatskog jezika,
nemamo niti jednog učenika koji je u stopostotnom uspio riješiti
taj test onda vjerojatno to pokazuje da i sam taj test nije dobro
koncipiran odnosno da nastava hrvatskog jezika nije dobro
organizirana", tvrdi ministar.
I dok engleski dobro znaju, u informatici baš i ne stoje tako.
Svaki peti na testu je pao, iznenađenje je i izborni vjeronauk.
Svaki dvanaesti učenik nije ga položio.
"Danas pismen znači da znate dobro svoj materinji jezik da znate
bar jedan strani jezik da ste informatički pismeni, a svi
rezultati iz tih područja su se pokazali lošim", dodaje
Jovanović.
Ne i Mirta, kojoj uspjeh na državnoj maturi donosi i siguran upis
na kroatistiku i komparativnu književnost.
Prosječni hrvatski maturant dobio je trojku iz državne mature. Istu ocjenu ima i iz hrvatskog, a iako mnogi većinu slobodnog vremena provode za kompjuterom svaki peti učenik pao je na izbornom iz informatike.