Znate li da oni s više novca daju manje onima koji ga trebaju?

Netko tko radi na Wall Streetu dat će manje u humanitarne svrhe nego netko tko ima manja primanja, pokazala je nova studija objavljena u publikaciji Chronicle of Philanthropy.

18.3.2013.
19:56
VOYO logo

Netko tko zarađuje 200.000 dolara i više darovat će 2,8 posto svojih primanja, dok oni koji zarađuju od 50 do 75 tisuća dolara godišnje daju 7,6 posto primanja u humanitarne svrhe.

Tri glavne smetnje doniranju

Studija je pokazala kako postoje tri glavne smetnje darivanju: nesigurnost u stabilnost vlastitog bogatstva, nestabilna tržišta i pomanjkanje strasti za određeni cilj. Glavni razlog zašto se ljudi odlučuju na darivanje novca je osobna povezanost i motivacija - ljudi će prije donirati ako se sami identificiraju s ciljem ili ih na taj potez potiču prijatelji, obitelj ili određena organizacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeremy Haimans, osnivač platforme za društvene pokrete Purpose.com napominje i da je prije doniranja nužno biti promišljen te informirati se o cilju i načinu na koji ćete dati svoj novac, kako bi ono bilo efektnije, ali kako bi mu prionuli s više strasti.

"Pronađite nešto što vas ljuti i daje vam nadu da se stvari mogu promijeniti i neka vas to motivira na akciju. Ljutnja bez nade i akcije neće vas odvesti daleko. Očekujte da ćete teško odnijeti pobjedu u društvenim promjenama - ali zapamtite i da je dijeljenje poraza jednako važno kao i dijeljenje pobjede, u smislu izgradnje solidarnosti", poručuje Haimans.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Više novca treba značiti više davanja

Upravo 65 posto bogatih donora smatra društveni efekt najvažnijim kriterijem za doniranje, a samo petina na prvo mjesto stavlja financijski utjecaj njihove donacije. Istraživanje je pokazalo i da 82 posto bogatih obitelji smatra da bi posjedovanje više novca trebalo nagnati ljude da budu veći filantropi.

Međutim, oni ipak ne pokazuju to primjerom. To pokušava promijeniti Bill Gatesmilijarder , a kojom se pokušava potaknuti one najbogatije da daruju polovicu svog bogatstva u humanitarne svrhe. U tome mu se pridružio lani i Reed Hastings, čelnik Netflixa, najveće svjetske streaming televizije na zahtjev.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo