Takva sudbina zadesila je zaposlenike srpske Kladionice Mocart. Bez posla ih je ostalo dvadesetak jer su lošim komentarima o uvjetima rada narušavali ugled tvrtke, piše Blic.
Velike kompanije internim propisima uređuju način na koji zaposleni mogu javno iznositi svoje mišljenje na društvenim mrežama. Osnovno pravilo je da to rade u svoje ime, da ne vrijeđaju, te da ne iznose povjerljive informacije i ne zloupotrebljavaju logo firme i sve što podliježe autorskim pravima.
U srpskoj kompaniji Telenor zaposlenici tijekom radnog vremena mogu koristiti Facebook, ali pod uvjetom da mišljenja i stavove iznose u osobno ime, a ne u ime tvrtke. Ukoliko prekrše pravila, na osnovi kolektivnog ugovora, mogu biti kažnjeni samo upozorenjem, ali ako u kompaniji procijene da im je nanesena velika šteta, i otkazom.
"Osim zastarjelog modela po kome zaposlenom jednostavno zabranite nešto, mnogi problem rješavaju i despotski, otkazima ili smanjenjem plaća, umjesto da rješavaju uzrok", kaže Dragana Đermanović, direktorica PR pepper agencije.
Eurobank EFG aktivno koristi Facebook za promoviranje, ali zaposleni u toj banci iz sigurnosnih razloga nemaju pravo koristiti društvene mreže.
U Privrednoj komori Srbije pristup Facebooku dozvoljen samo zaposlenima u Centru za marketing i informiranje.
"Ne vidim razliku između kritika tvrtke na Facebooku i kada zaposleni negativno pričaju o njoj od usta do usta. Negativne komentare shvaćam kao kritiku, ali i kao sugestije za bolji rad", kaže Ivan Jakšić iz Privredne komore Srbije.
Vezani članci:
arti-201011240573006 arti-201010280089006