Za razgovore za posao teško se pripremiti. možda vas je strah da ćete ispasti premalo samouvjereni, možda mislite da ćete pokazujući veliku samouvjerenost ispasti arogantni i bahati. Možda vas ipak brinu naizgled glupava pitanja koja bi vam mogli postaviti, a na koja nitko nikad ne može biti potpuno spreman.
No, kako kaže jedan od direktora Googlea, pitanja poput - kad ste zadnji put pomogli izvući svoj tim iz nezgodne situacije - nisu toliko bitna zbog vašeg odgovora već zbog nečeg sasvim drugog.
Peter Roper, Googleov šef mobilnih strategija kaže kako potencijalne kolege na razgovorima za posao pita razno razna pitanja poput njihove omiljene boje ili najluđe stvari koju su ikad napravili. No, ne zanimaju ga odgovori na ta pitanja koliko ga zanima diskurs koji će se nakon njih razviti.
'Bitan je razgovor koji uslijedi nakon tih pitanja, on bi vam trebao pružiti uvid potencijalnog sugovornika, odnosno u stvari koje ga usrećuju, ispunjujum prema kojima osjeća strast. To je najbolji dio razgovora', kaže Roper.
Drugim riječima, odlučujući faktor prilikom razgovora za posao leži u onom 'kliku' kojeg ćete (ili nećete) postići s osobama s kojima razgovarate. Unaprijed pripremljeni odgovori na pitanja nemaju toliko utjecaja.
'Naši najproduktivniji zapsolenici su oni koji su sretni. Sretni i pred kojima su neki izazovi zbog kojih osjećaju da je ono što rade bitno', kaže Roper.
Stoga, noć prije svog sljedećeg razgovora za posao nemojte probdijeti učeći napamet odgovore na moguća pitanja, nego se pripremite na jedno entuzijastično čavrljanje s osobama s druge strane stola.