Više od polovice Brodosplita je višak

Brodosplit će se za koju godinu baviti remontom, a onda i izradom manjih, kompaktnih brodova i skupocjenih velikih jahti do 70 metara ili ga uopće neće biti!

9.8.2010.
17:56
VOYO logo

Klaus-Peter Reis, inače industrijski konzultant specijaliziran za restrukturiranje brodogradnje, i Alfred Kahl, bivši direktor brodogradilišta Blohm & Voss iz Hamburga, prošlog tjedna boravili u Splitu i iz prve ruke 'snimili' situaciju u splitskom škveru.

Njemački stručnjaci u grad podno Marjana stigli su na poziv splitskog poduzetnika Slobodana Ljubičića, inače zainteresiranog za privatizaciju Brodotrogira.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Njihovi prvi dojmovi su zapravo porazni.

arti-201007220559006"Produktivnost Brodosplita ne opravdava broj ljudi koji tamo rade. Ima barem 50 do 60 posto viška radnika. Veliki gubici se ne mogu vječno gomilati i tolerirati, tomu treba stati na kraj", rekao je konzultant Reis a prenosi Slobodna Dalmacija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nijemci nam predlažu spas restrukturiranjem po modelu javno-privatnog partnerstva. Predložili bi i neke investitore. Na posljetku nije točno da je privatizacija jedini uvjet Bruxellesa Hrvatskoj. EU nema ništa protiv restrukturiranja koje bi prethodilo privatizaciji", kaže Ljubičić, koji ne krije da je i sam zainteresiran za uspjeh takvog projekta koji bi dugoročno riješio sudbinu Brodosplita, a ujedno i splitskog Brodogradilišta specijalnih objekata.

Ljubičić kaže da su Nijemci ponudili tržišnu nišu koja bi dugoročno riješila sudbinu brodogradnje u splitskom bazenu. Riječ je o rješenju na koje se odlučilo i hamburško brodogradilište.

"Oni koji su predugo bili u dubokom snu - propali su! Na redu je Hrvatska. Jer, ako se ne prilagodite, slijedi zatvaranje", kaže Kahl, vanjski suradnik Reis Industrie Consultinga.

arti-201005070446006"Hrvatska u brodove mora ugrađivati tehnološki sofisticirana rješenja i programe, jer je vrijeme lupanja čekićem po čeliku prošlo. Ima zemalja gdje to kupce brodova daleko manje stoji! Uostalom, za deset godina brodogradnja će značiti sasvim druge poslove i radnici moraju biti spremni na nove izazove. Ujedno, to je i šansa za male tvrtke, koje će kao opskrbljivači i dalje surađivati u čitavom poslu", kaže Kahl.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, u hamburškom brodogradilištu radi do 1800 ljudi, dok je u splitskom 3500 zaposlenika.

Reis kaže kako nije predviđeno da višak radnika završi na cesti, već da jedan dio ide na obuku i za to vrijeme primati plaću. Jedan dio bi se "zbrinuo", a jedan umirovio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201007220559006 arti-201005070446006 arti-201004290819006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo