Vijest koja ce sigurno razveseliti vozace
Strucnjaci se slazu da ce u narednom razdoblju doci do pada cijene goriva na medunarodnim trzistima, ali i u Hrvatskoj. INA-i ovakva kretanja nimalo ne idu u prilog.
Ostar pad cijene nafte svakim danom sve vise umanjuje vrijednost naftnih kompanija, pa je recimo samo prosloga tjedna cijena dionice Exxon Mobila potonula vise od cetiri, Chevrona preko pet posto, norveskog Statoila osam posto, a British Petroleuma i Shella tri posto. Reuters procjenjuje da je samo u europskom naftnom sektoru proslog cetvrtka i petka "izbrisano" 67 milijardi dolara trzisne vrijednosti.
Kako se pad cijene barela odrazava na INA-u, iz te kompanije u ponedjeljak nisu stigli odgovoriti, no prema misljenju Davora Sterna, nekadasnjeg predsjednika uprave INA-e i njenog nadzornog odbora, dugorocno ovakav scenarij, odnosno daljnji pad cijene barela za INA-u nece biti dobar.
"INA ima relativno malu proizvodnju, no ovakav razvoj stvari svejedno za nju nije dobar", kaze za
Na pitanje sto INA moze ocekivati, njezin glavni ekonomist Goran Saravanja odgovara kako se mora pricekati sluzbeni odgovor uprave kompanije. Kako, medutim, pise na svom blogu, krajnji potrosaci i dalje mogu ocekivati pad cijena derivata. Zalihe derivata kupljenih po novoj, nizoj cijeni, uskoro ce zamijeniti stare zalihe nabavljene skuplje, po nekadasnjim cijenama od oko sto dolara po barelu, te ce i krajnje cijene padati. Medutim, istice Saravanja, u obzir treba uzeti tecaj kune naspram dolara, sastavni dio formule po kojoj se kod nas cijena derivata na benzinskim crpkama racuna.
Ako je, kaze on, cijena nafte pala sa 115 na 72 dolara, dakle 37 posto, a u meduvremenu kuna za deset posto oslabila prema dolaru, sto se i dogodilo, pad cijena u kunama je 31 posto. Uz pretpostavku da rasta trosarina na naftne derivate nece biti, spremnik goriva ce u nadolazecim mjesecima kostati jos i manje, zakljucuje Saravanja.
http://www.novilist.hr/Vijesti/Hrvatska/Jeftinije-gorivo-Ostriji-pad-cijena-u-Hrvatskoj-tek-slijedi