Sezona objave financijskih rezultata za 2010. godinu pokazuje da u mnogim djelatnostima ipak ima tvrtki koje su i u krizi uspjele povećati izvoz, dobit i prihode, te ujedno osvojiti nova tržišta.
Među tim tvrtkama su AD Plastik, Končar Elektroindustrija, T7 Vis i Uljanik plovidba. One dokazuju kako ključ za izlazak iz krize nije koncentracija na malo i slabo razvijeno tržište, već je potreban agresivan nastup na stranim tržištima.
''AD Plastik je lani ostvario nešto više od 54 milijuna kuna dobiti, što je za čak 235 posto više nego godinu prije. Krizu smo prepoznali na vrijeme i uložili sve napore da krenemo na strana tržišta'', rekao je Josip Boban, predsjednik Uprave te tvrtke.
AD Plastik izrađuje proizvode za uređenje interijera i eksterijera automobila za poznate svjetske proizvođače, a lani su jače zakoračili na rusko tržište.
'Da je Hrvatska kao Končar, bili bi bolji od Njemačke'
Iako je tekstilna industrija godinama u problemima, kao pozitivan primjer može se istaknuti varaždinska tvrtka T7 Vis, koja je lani kupila Pamučnu industriju Duga Resa, a nedavno su dogovoreni i novi poslovi vrijedni više desetaka milijuna kuna.
''Stupili smo u kontakt i s novim kupcima, pa ovaj mjesec već kreću pošiljke prema SAD-u'', izjavila je za Jutarnji list članica Uprave te tvrtke, Jasmina Prokop-Tomić.
Predsjednik Uprave Končara Darinko Bago nedavno je istaknuo da je ta tvrtka najinovativniji sustav u Hrvatskoj, koji se nema s kim usporediti.
''Kada bi Hrvatska bila kao Končar, bili bismo bolji od Njemačke'', rekao je Bago, te kao razloge uspješnog poslovanja u vrijeme krize navodi ugovaranje novih poslova, ali i socijalni mir koji je Končar uspio postići sa radnicima.
U plusu je tijekom 2010. godine poslovala i tvrtka Uljanik plovidba, a direktor Dragutin Pavletić ističe za Jutarnji list da je njena osnovna djelatnost, a to je međunarodni pomorski promet i brodarstvo, prepoznatljiva u svijetu, ali jedan i od najrizičnijih pothvata.
Vezani članci:
arti-201101270069006 arti-201101130194006