U Hrvatskoj radi 250 skipera, no njih 100 živi od tog posla. Kada su 2007. i 2008. skiperi bili iznimno traženi svi su odlazili polagati ispite kako bi mogli obavljati taj posao.
Naime, morali su imati položen ispit za voditelja brodice kategorije C kojim dobivaju dozvolu za upravljanje brodom do 30 bruto tona. Uz to mogli su imati položen i ispit za voditelja jahte A i B kategorije (do 100 i do 500 bruto tona). Isto to za rad skipera treba im i danas. Oni, pak, koji rade kao posada na nekoj stranoj jahti moraju posjedovati i pomorsku knjižicu, te položiti sigurnost na plovilu i neke dodatne ispite.
Potražnja za skiperima pala
No, ispiti su položeni, a potražnja za skiperima je pala.
"Riječ je o velikom padu, a razlog je što je cijena skipera dosta porasla, tako da dosta ljudi koji unajmljuju brodove poziva svoje prijatelje koji imaju dozvolu za upravljanje plovilom ili se, pak, sami odlučuju na polaganje ispita za upravljanje jedrilicom ili jahtom", pojasnio je direktor nautičkog odjela u tvrtki Horvat turizam Darko Majce.
Navodi da danas gosti za skipera na jedrilicama plaćaju između 850 i 1.000 eura na tjedan, dok je prije nekoliko godina to bilo od 630 do 800 eura. Kod skipera na motornim brodovima situacija je drugačija - minimalne cijene su od 130 do 150 eura dnevno za "motornjake' veličine do 46 stopa.
"Danas su cijene skipera porasle oko 15 posto i na jedrilicama i na motornim jahtama", kazao je Majce za Vjesnik dodajući kako je jedan od razloga poskupljenja usluga skipera i to što je ranije bila velika potražnja, a sada se tržište zasitilo. Kaže da predsezona i posezona još uvijek funkcioniraju po nižim cijenama, jer postoje individualni dogovori tako da su i cijene skipera niže.
Kada je riječ o zaradi, kvalitetan skiper koji od tog posla i živi te koji odradi 22 tjedna u sezoni može zaraditi od 15.000 do 18.000 eura tijekom sezone.
Vezani članci:
arti-201106140081006 arti-201106070525006 arti-201105160029006