Unatoč padu potrošnje Konzum povećao dobit

Unatoč prošlogodišnjem padu prometa u maloprodaji za 15 posto, krizi i padu potrošnje, trgovački lanac Konzum imao je dobre rezultate. Dobit je u 2009.

1.4.2010.
14:53
VOYO logo

Prema nerevidiranim i nekonsolidiranim podacima o poslovanju koje je u srijedu Zagrebačkoj burzi dostavio Konzum, taj je trgovački lanac tijekom 2009. godine ostvario prihode od poslovanja od 12,58 milijardi kuna.

Riječ je tek o neznatnom smanjenju prihoda, koji su 2008. godine iznosili 12,7 milijardi kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zanimljivo je i da je Konzum, na koji otpada skoro polovica prihoda koncerna Agrokor, dobit u 2009. godini povećao s 329,2, na 341,6 milijuna kuna.

Konzultanti s kojima je razgovarao Novi list tvrde da je s obzirom na okolnosti u gospodarstvu te u samom maloprodajnom sektoru riječ o odličnom rezultatu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ako su trendovi u nekom sektoru lošiji, ne znači da sve kompanije u njemu loše stoje. Kod Konzuma je presudno nekoliko stvari. Najprije snaga volumena, zbog koje je izdržao teret nelikvidnosti koji je ugušio male i srednje tvrtke. Konzum je, što je vrlo važno, investicijski ciklus u svojim objektima odradio prije recesije", ističe ekonomist Ante Babić.

Neki sugovornici, koji su željeli ostati anonimni, kažu da se posljednjih mjeseci neslužbeno iz koncerna moglo čuti kako će biti iskazan jednoznamenkasti pad prometa u maloprodaji te da vodeći menadžment te vlasnik Agrokora Ivica Todorić nije zadovoljan rezultatima poslovanja svojih trgovina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema podacima koje u izvještaju burzi navodi predsjednik Uprave Konzuma Darko Knez, ističe se da je "intenziviranjem poslovnih i marketinških akcija Konzum ostao lider na tržištu".

"Zabilježio je i porast tržišnog udjela s 24,3 posto u 2008. na 25,8 posto u 2009. godini", ističe Darko Knez.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Maloprodajni dio Konzuma ostvario je rast od 1,7 posto, dok je veleprodaja (Velpro) imala promet od 3,7 milijardi kuna, no nije zabilježila rast, što se obrazlaže "pretežito zbog nelikvidnosti i smanjenja potražnje malih privatnih trgovaca i subjekata iz turističke djelatnosti".

U izvještaju se spominje i da je Konzum "bio izložen riziku naplate potraživanja od kupaca i valutnom riziku".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kreditni limiti kupaca redovito su se provjeravali, kontinuirano se radilo na naplati dospjelih potraživanja", ističe se u izvještaju, što je zanimljivo s obzirom da se cijeli koncern Agrokor već godinama proziva zbog neplaćanja, pogotovo malim dobavljačima, piše Novi list.

Prethodni članci:

arti-201003270076006 arti-201003190190006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo