Prema mišljenju analitičara tvrtke Magister Advisors, ključ uspjeha se nalazi u izmijenjenim pravilima igre, a to su velika otvorena tržišta i široko dostupni kanali za distribuciju.
13 zaposlenika u 551 dan zaradilo milijardu dolara
Facebook je nedavno preuzeo Instagram i na razvoju te socijalne mreže za objavu fotografija na pametnim telefonima i drugim mobilnim platformama radilo je ukupno samo 13 zaposlenika, koji su za samo 551 dan došli do milijardu dolara za koliko je trvtku Facebook kupio. Tako je svaki zaposlenik stvorio novu vrijednost od 77 milijuna dolara! Ta vrijednost kod Facebooka, koji zapošljava 3.000 ljudi, po zaposleniku iznosi oko 33 milijuna dolara, a kod Twittera, koji zapošljava 900 ljudi, 11 milijuna dolara.
Značajne promjene
Iako veliki infomatički giganti impresivne brojke i dalje ostavruju s desecima tisuća zaposlenih, činjenica je da se u pogledu omjera uložene radne snage i novostvorene vrijednosti i dalje ne mogu uspoređivati s najuspješnijim tehnološkim tvrtkama nove generacije. Očito je da je došlo do značajnih promjena u načinu na koji tvrtke postižu i grade svoju vrijednost. Riječ je, čini se, o održivim poslovnim modelima iza kojih stoje formirani ekosustavi i rašireni kanali distribucije.
Broadband internetski priključci rašireni su na svjetskoj razini, a došlo je i do eksplozije mobilnog interneta. Današnji poslovni modeli omogućuju distribuciju proizvoda uz minimalan trošak, a mladim startup kompanijama na raspolaganju su već razvijeni i široko dostupni alati za razvoj softverskog koda. Ti alati, piše Business.hr omogućuju znatno kraći razvoj proizvoda. Upravo zato se i velika vrijednost može kreirati u krtakom roku. I to uz smanjenje rizika.
Modeli za zaobilaženje dodatnog posla
Naime, tehnološke kompanije poput Microsofta i Applea, morale su graditi kompletnu infrastrukturu kako bi mogle ostvariti svoj rast, a današnje tvrtke imaju mogućnost korištenja poslovnih modela koji im omogućuju da to zaobiđu. Vrijednost pritom stvaraju na temelju individualnog doprinosa zaposlenika, koji postaju ključan faktor uspjeha.
Startup tvrtke danas ne trebaju brojne zaposlenike koji će se osim razvojem proizvoda baviti prodajom, marketingom i distribucijskim kanalima. Korisnicima je inovacije moguće dostaviti u vrlo kratkom roku i po niskoj cijeni, pa se fokus vrednovanja određene poslovne operacije s broja korisnika prebacuje na broj zaposlenika.