Trinaest rečenica zbog kojih na poslu svi dobiju 'ospice'

Ako želite napredovati na poslu i dogurati do nekog šefovskog mjesta, za početak biste trebali naučiti zaobilaziti riječi koje vam nikako neće neće ići u prilog.

24.2.2013.
13:24
VOYO logo

U nastavku je 13 rečenica koje nikad ne biste smjeli izreći na radnom mjestu.

'To nije fer'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ona je dobila povišicu, a ja nisam." "On je dobio priznanje, a ja nisam." Kao što je to slučaj i u životu, nepravde se događaju i na poslu, no gunđanje i grintanje neće pomoći da promijenite stvar. Umjesto izgovaranja tih rečenica, ako mislite da zaista postoji problem, argumentirajte ga činjenicama, zauzmite pametan pristup i angažirajte osobu ili više njih koje će stati na vašu stranu.

'To nije moj problem', 'To nije moj posao' ili 'Ja nisam dovoljno plaćen da bih to radio'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako je nekad netko od vaših kolega zatražio pomoć, a vaš je odgovor bio neki od gore navedenih, zapitajte se kako biste se vi osjećali i što biste u tom trenutku mislili o njima? Bez obzira koliko vam se nekad činilo da je nečiji zahtjev neprimjeran, vaša pomoć mu je važna inače je ne bi tražio. Ako ste dio tima, važan bi vam trebao biti i uspjeh drugih (ili biste bar trebali pokazivati da tako mislite). U svakom slučaju, stav da se nezainteresirani ograničit će vaše napredovanje.

'Mislim...'

Koja od ovih izjava zvuči vjerodostojnije? "Mislim da vam naša tvrtka može biti dobar partner" ili "Vjerujem...", "Znam..." ili "Uvjeren sam da će vam naša tvrtka biti dobar partner."

"Između ovih dviju izjava postoji mala razlika, međutim kad je u pitanju vjerodostojnost, drugom izjavom je sugovorniku odaslana puno snažnija poruka", kaže za Huffington Post stručnjakinja za poslovnu komunikaciju Darlen Price. Upozorava da prva rečenica sadrži dvije "slabe" riječi, "mislim" i "možda". Njihovo izgovaranje nosi rizik da ćete zvučati nesigurno u slanju poruke sugovorniku. Tako je poželjno da umjesto "mislim" koristite "vjerujem", a umjesto "možda" "želio bih".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Nema problema'

Kad vam netko zahvaljuje na pomoći koju ste pružili, pristojan odgovor je: "Nema na čemu i drugi put."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takvim odgovorom sugovorniku šaljete poruku da vam je zaista bio užitak pomoći. "Nema problema" na neki način znači da ne prihvaćate zahvalu i implicirate da bi u nekoj drugoj situaciji možda vaš odgovor bio drugačiji.

'Pokušat ću'

Stavite se u situaciju da primjerice zamolite prijatelja da vam u zadnji čas u poštu dostavi poreznu prijavu, a on vam odgovori: "U redu, pokušat ću." Vrlo vjerojatno ćete zbog nesigurnosti osjetiti potrebu da taj posao odradite sami jer je izgovorenom rečenicom bačena sumnja u njegovu namjeru.

'On je kreten', 'Ona je lijena', 'Moj posao je grozan', 'Mrzim ovu tvrtku'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ništa vas neće tako potkopati kao izgovaranje navedenih uvreda. Izbjegavajte biti neljubazni na poslu i izgovarati uvredljive stvari jer će se to sigurno negativno odraziti na vašu karijeru. Ako već imate neki prigovor o nekom ili nečemu, nastupite s više takta, argumentirajte problem i ostanite neutralni – izbjegavajte pljuvanje po kolegama.

'Ali uvijek smo to radili tako...'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sposobni šefovi cijene inovativnost, kreativno razmišljanje svojih zaposlenika i korištenje vještina i znanja prilikom rješavanja problema", smatraju stručnjaci. Ukoliko se izletite i kažete: "Ali ranije smo to radili tako....", odat ćete da nemate te kvalitete i da ste zaglavili negdje u prošlosti. Umjesto toga, trebate pozitivno reagirati na novitete i uključiti se u raspravu o drugačijem pristupu poslu.

'To je nemoguće' ili 'Ništa ne mogu učiniti'

Kad izgovarate ove riječi, dobro razmislite je li zaista tako. Zapitajte se jeste li sigurni da ste iscrpili sve mogućnosti u rješenju postavljenog zadataka. Rečenicom poput "ništa ne mogu učiniti" šaljete poruku da ste pesimistična i pasivna osoba. Ovakav pristup rješavaju problema teško da će cijeniti bilo koji poslodavac, pa u naizgled bezizlaznoj situaciji upotrebljavajte riječi koje zvuče pozitivno – primjerice predložite da se povede rasprava o tome što je moguće učiniti da se problem riješi.

'Trebali ste imati...' ili 'Mogli ste znati...'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ni sigurno ne biste bili oduševljeni da vam netko kaže: "Trebali ste mi to reći ranije" ili "Mogli ste se pokušati tim pozabaviti ozbiljnije." Ovakvom komunikacijom u određenu osobu upirete prstom i prebacujete krivnju, a to nikako ne potiče suradnju i timski rad. Uglavnom, treba birati riječi i kad su u pitanju sitnice, te nastupiti neutralno da se ne optužuje pojedince.

'Vi dečki...'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Posao je ipak posao, pa mu tako treba i pristupiti. U komunikaciji s kolegama, šefovima i klijentima – svi su oni profesionalci, zaboravite na izraz poput "vi dečki". Jednostavno oslovljavajte druge s "vi", "vaš tim", vaša tvrtka" i slično.

'Možda sam u krivu, ali...' ili 'To može biti loša ideja, ali...'

Ovakve rečenice umanjuju vjerodostojnost onoga što radite te umanjuju važnost vaše pozicije. Izbacite ih iz svog rječnika i ako niste sigurni u nešto, rečenicu formulirajte tako da nešto predlažete, a ne servirate kao gotovu stvar.

'Ne mislite valjda...' ili 'Je li u redu?'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovo su rečenice kojima otkrivate da niste sigurni i od sugovornika na krivi način tražite reakciju. Primjerice ako kažete: "Ovo je dobar način da uložite svoj ​​novac, zar ne mislite to?" Trebali biste izgovoriti rečenicu poput: "Ovo je mudar potez koji će vam dugoročno donijeti korist..."

'Nemam vremena za to sada' ili 'Ne mogu sada, sad sam zauzet'

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Čak kad su ove tvrdnje i istinite, ne izgovarajte ih jer će se druga strana osjećati kao da je manje važna. Neka odgovor bude primjerice: "Rado bih s vama razgovarao, ali nakon što odradim jutarnje sastanke."

Ovo je samo jedna od rečenica koje često izgovaramo, a koje bismo trebali izbaciti iz svakodnevne komunikacije na radnom mjestu. Sigurno nam to neće u potpunosti uspjeti, ali važno ih je izbjegavati što je više moguće.

fnc 20
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo