Bez obzira radi li se o pivovarama, proizvođačima kozmetike ili slatkiša, tvrtke iz svih industrijskih grana mame kupce svojim, navodno jedinstvenim, proizvodima.
Igranje na emocije
Promotivne ponude artikala vezanih uz reprezentaciju redovito se isplate. "To je očito i iz činjenice da su takve akcije standardna pojava", kaže marketinški stručnjak Jan Wieseke s Rurskog sveučilišta u Bochumu. Dodaje da za te bonus-prodaje postoji i "čarobna formula", a ona glasi: igranje na emocije.
"Nogomet pobuđuje najviše osjećaja u ovoj zemlji, čak i u usporedbi s Olimpijskim igrama. Jednostavno, u Njemačkoj je to najpopularniji sport", kaže Wieseke.
Činjenicu da nogometna prvenstva značajno povećavaju prodaju potvrđuju i u trgovinama. Eva Mertin, poslovođa jednog supermarketa iz trgovačkog lanca Rewe tako kaže da tijekom prvenstva naručuju četverostruko ili peterostruko više nekih proizvoda – uglavnom slatkiša, , piše Deutsche Welle.
Kupnjom do pozitivnog raspoloženja
Događaji poput nogometnih prvenstava, tvrdi Wieseke, dovode potrošače u pozitivno raspoloženje.
Euforiju oko reprezentacije ne žele propustiti ni proizvođači piva. Jedna vrhunska pivovara pivopijama nudi malko drugačije dizajniran dres, na koji je moguće odmah otisnuti svoje ime ili broj. Naravno, potrebno je prvo kupiti osam sanduka piva, što, bez kaucije, stoji oko 80 eura. Za usporedbu toliko košta i standardni reprezentativni dres i to u XXL veličini u sportskoj trgovini.
Djeca žude za sličicama
Proizvođačima i trgovcima, dodaje Wieseke, važan je takozvani "Menadžment odnosa s kupcima", odnosno povezivanje s klijentima preko nogometa. Jedan veliki trgovački lanac tako pri kupnji od deset eura poklanja paketić sa sličicama reprezentativaca.
Otkad se na blagajnama dijele paketići, kaže Eva Martin, u njen supermarket dolaze brojne nove mušterije. Uglavnom u pratnji djece, koja "kraj blagajne nestrpljivo čekaju kako bi otvorila paketiće i vide imaju li konačno sličicu koja im je nedostajala".