Tko sve ostaje bez prava na odštetu u slučaju prometne nesreće?

12.3.2013.
12:26
VOYO logo

Ministar Slavko Linić izgubio je u utakmici protiv industrije osiguranja oko novog Zakona o obveznim osiguranjima u prometu (ZOOP), koja traje od lipnja 2012. Na webu Ministarstva objavljen je četvrti nacrt tog zakona u kojemu više nema medicinskih i tablica odšteta koje su izazvale najviše negodovanja, jer su matematički određivale odštetu stradalnicima u prometnim nezgodama ne priznavajući specifičnost osobnih patnji. Intencija je bila da svatko može izračunati odštetu umnoškom podataka iz tablica. Po tom modelu isti iznos za izgubljeni prst dobili bi i pastir i neurokirurg.

Odustalo se i od cijepanja Hrvatskog ureda za osiguranje (HUO), te ostalih dvojbenih rješenja koja su lani uzbunila većinu osiguratelja i brojne udruge, piše Poslovni dnevnik.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dva prijedloga

Lani u lipnju na Linićevu stolu bila su dva prijedloga novog zakona. Jedan je ponudila industrija osiguranja usuglašavajući postojeći zakon s direktivama EU. Promijenili su najniže osigurane svote za posljedice smrti i invalidnosti, koje su danas u rasponu od 3,5 do 8 milijuna kuna na 5,6 milijuna eura, te za oštećene stvari od 1,5 do 4 milijuna kuna na 1,12 milijuna eura. Ugradili su i da odštetu ne mogu dobiti vozači nastradali zbog obijesne ili vožnje u alkoholiziranom stanju, ni suputnici koji sjednu s takvim vozačem, odnosno u neosigurano vozilo.

Drugi prijedlog, kojemu je Linić dao prednost, bio je onaj Instituta za osiguranje. Sadržavao je radikalna rješenja medicinskih i tablica odšteta uz vrijednost boda od 10 kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što su rekli u Bruxellesu?

Krovnu udrugu (HUO), aktivnu više od 20 godina i čiji rad osiguratelji financiraju postotkom iz premije, Institut je razdvojio na Ured zelene karte i Garancijski fond, što bi udvostručilo kadrove na teret društava. Na prijedlog zakona koji je podržao Linić obrušili su se mnogi, pa su ministrovi suradnici u listopadu ponudili novu verziju, ugradivši nešto iz oba prijedloga i dižući vrijednost boda na 13 kuna.

Linić ne odustaje

U prosincu je takav zakonski prijedlog poslan u Bruxelles, no ostaje nepoznato kako su ga ocijenili. Činjenica da traje četvrta runda rasprave, do 20. ožujka, i da je najnoviji nacrt zakona gotovo preslika prijedloga koji je lani ponudila većina osiguratelja, svjedoči da je struka odnijela pobjedu. Iz Ministarstva financija pojašnjavaju da "Ministarstvo pravosuđa i Ured za zakonodavstvo nisu dali podršku potpuno novom uređenju sustava obveznih osiguranja u prometu. Neslužbeno, odlučeno je da se zbog pristupanja EU korigiraju najnužniji detalji, ali u Linićevu kabinetu ne odustaju od ideje da se tržište osiguranja "uredi kvalitetnije".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo