Prije no što dođete na razgovor, istražite o kakvoj se tvrtki radi, koliko ima zaposlenih ili, primjerice, koji su njeni uspjesi. Internet je idealan za pronalaženje takvih informacija, a to će kod poslodavca za vas biti veliki plus budući da ne podnose kad kandidati na razgovor dolaze nepripremljeni.
Tijekom razgovora također morate pokazati da ste itekako zainteresirani za posao, ali i ono čime se tvrtka općenito bavi. Poslodavci vole vidjeti polet i entuzijazam, posebice vlasnici manjih firmi koje tek vrebaju značajniji uspjeh. Ako ne pokažete uzbuđenje zbog novog radnog mjesta, poslodavac bi mogao dobiti dojam da vam nije stalo do misije koju njegova tvrtka ima.
Kada je riječ o plaći, budite strpljivi. Neka poslodavac bude taj koji će prvi spomenuti novac. Točnije, ako to učini prvi, bit će to već znak da vas namjerava zaposliti.
Ni slučajno nemojte biti nepristojni, birajte riječi i budite kulturni.
Poslodavca ne zanima vaš privatni život. Razgovor za novi posao doista nije prilika u kojoj trebate iznositi činjenice o svom zdravstvenom stanju, obiteljskoj situaciji, ljubavnom životu... Zapravo bilo čemu što nema nikakve veze s poslom.
Kako birate riječi, tako birajte i odjeću. Poslodavac ne želi zaposliti 'odrpanca', ali ni nekoga tko na sebi ima odjeću vredniju od njegovog automobila. Zašto? Primjerice, u slučaju da u ured ušetate s ogromnim dijamantnim prstenom na ruci, poslodavac će unaprijed odvrtjeti film u kojem vas vidi kako brzo odustajete od posla jer ste ili bogati pa vam nije stalo, ili bogato zaručeni pa uskoro više nećete morati raditi.
Jedna od najvećih grešaka je samoprijezir ili skromnost. Ma koliko dugo bili 'izvan igre', odnosno bez posla, ne smijete ostaviti dojam osobe kojoj su sve lađe potonule i koja je ogorčena na državu, sustav, sam život... Umjesto o onome što niste radili, pričajte radije o onome što jeste, piše Business.
Prethodni članci:
arti-201008310461006 arti-201008120553006 arti-201007120195006