Prošle je godine u Zagrebu otvoren samo jedan veći trgovački centar, a trenutačno se grade tri koja – unatoč padu maloprodaje – bilježe dobar interes zakupaca.
Manadžerica marketinga City Centar Reala Vlatka Svedružić tvrdi da već imaju 30 posto prostora zakupljeno, napominjući kako su u prosincu prošle godine sklopili ugovor sa Cineplexxom o otvaranju kinodvorana. Kazala nam je kako je grupacija Kaufmann ušla u taj novi projekt nakon pet godina stalnog rasta prometa i posjećenosti u šoping-centru na Jankomiru. Prošle su godine, ističe, unatoč krizi i otvaranju novih centara zabilježili četiri posto veći promet i 17 posto veću posjećenost.
Direktor Supernove za Hrvatsku Grgur Jolić također je u razgovoru za Business.hr ustvrdio kako imaju ugovore o predzakupu, a kako su odmaknuli u gradnji, zasad imaju više od 50 posto zakupaca.
600 kvadrata šoping-centra na 1.000 stanovnika
Prosjek četvornih metara sagrađenog trgovačkog prostora u Zagrebu na 1.000 stanovnika iznosi oko 600 kvadrata. Prag, primjerice, ima 650 kvadrata. Iz toga se da iščitati, kaže Nenad Peris iz Colliers Internationala, približavanje Zagreba europskom prosjeku po kvadratima trgovačkih prostora u glavnim gradovima. Međutim, smatra Peris, postojeći trgovački prostori još su uvijek neravnomjerno raspoređeni i u toj činjenici investitori vide priliku za razvoj novih projekata.
Peris smatra da bi Centar One East, s obzirom da se razvija u dijelu grada koji nije pokriven trgovačkim prostorom, trebao biti vrlo interesantan zakupcima. Šansu Supernove vidi u tome što je u njoj niz internacionalnih zakupnika koji nisu zastupljeni u postojeća dva obližnja centra, Avenue Mallu i Arena Centru.
Objasnio je kako su dodatne vrijednosti definiranje veličine centra prema mikrolokaciji na kojoj se gradi, striktno definiranje veličine prostora koji se daju u zakup, jer o tome poslije ovisi struktura zakupnika, te definiranje unaprijed tehničkih specifikacija koje traži zastupnik. Struktura zakupnika izuzetno je bitna, kao i menadžment centra jer upravlja cijelom strukturom svih ugovora o zakupu i odgovoran je za posjećenost.
Vezani članci:
arti-201101140065006 arti-201101050145006 arti-201101050196006