Sramota! Bacaju šlepere voća i povrća

'Ja, ni meni slični, očito nisam bitan ovoj državi!

19.8.2011.
12:11
VOYO logo

"Možda su Hrvati i turisti prestali jesti", crnohumorna je šala predsjednika Zajednice udruga hrvatskih povrćara Zlatka Zagorca, koji tvrdi kako je samo potrošnja povrća u sezoni pala 30 posto u odnosu na prošlu godinu, i to nakon što se slegla medijska prašina zbog E. coli, koja je u Europi, poglavito Njemačkoj, uzela 50 života.

No, EU je brzo reagirao i podupro svoje proizvođače s 227 milijuna eura, na što su oni snizili cijene kojima teško konkurira hrvatska proizvodnja. Rezultat? Trgovački lanci u RH pojačano i jeftino uvoze, hoteli i restorani turistima nude takvu robu i potpomažu španjolske, makedonske ili talijanske seljake, a domaći je "solist" svoju lubenicu ovih dana prisiljen u trgovačkim lancima prodavati za 0,98 kuna – ili je baciti na deponij.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Država, kaže Zagorec, trenutačno je "jača" za milijun ljudi, a neudruženi hrvatski proizvođači, koji ne proizvedu ni 50 posto hrvatskih potreba, ne mogu ih prodati, dok posrednici i trgovci kuhinje restorana zatrpavaju uvozom i pravdaju se kako im domaći proizvođači ne mogu ispostaviti potrebne račune i nisu u sustavu PDV-a, što, tvrdi Zagorec u razgovoru za Večernji list, nije istina.

Od turizma će profitirati stočari

Stručnjak za poljoprivredu Stipan Bilić kaže kako je moguće grubo procijeniti da hoteli i restorani turistima u Hrvatskoj prodaju velike količine uvozne hrane u vrijednosti 500-600 mil. kuna, te domaće u vrijednosti 600-700 mil. kuna. No, zasad nitko u RH nije pokušao organizirano poticati veću potrošnju domaće hrane u turizmu niti je zaživjela poveznica "zelene" i "plave" brazde, tako da, unatoč (ne)obrađenim površinama, kojih nam ne manjka, te povoljnoj klimi i dalje uvozimo više od 50 posto voća i povrća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O svom problemu predstavnici hrvatskih proizvođača povrća u petak će razgovarati s ministrom i potpredsjednikom Vlade Petrom Čobankovićem.

U shemi turizma ovih bi dana tako, čini se, mogli profitirati samo stočari, kojima je, prema riječima direktora Croatiastočara Branka Bobetića, prodaja junetine skočila 8 posto, a svinjetine 7 posto, ali su na granici rentabilnosti s obzirom na visoku cijenu žitarica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201105180090006 arti-201106020639006 arti-201106010344006 arti-201106160045006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo