Slabljenje eura prilika je za Jadran

8.6.2010.
12:49
VOYO logo

Dok su lani u jeku krize, od listopada 2008. do veljače 2009. godine, češka kruna, poljski zlot i mađarska forinta deprecirali prema euru, dakle, i prema kuni, turistima iz tih zemalja u nas je sve bilo skuplje.

arti-201006080028006Budući da je euro sada izložen deprecijacijskim pritiscima, hoće li gostima iz tih zemalja ove godine biti jeftinije ljetovati u Hrvatskoj, pitao je Novi list glavnog ekonomista Splitske banke Zdeslava Šantića. "Slabljenje eura prema ostalim najznačajnijim svjetskim valutama zasigurno će se pozitivno odraziti na izvoznu konkurentnost europskih zemalja, a time i pozitivno utjecati na cjenovnu konkurentnost europskog turizma na globalnoj razini. Uzimajući u obzir tečajnu politiku u Hrvatskoj, koja osigurava stabilnost tečaja euro/kuna, turistički gosti u Hrvatskoj iz primjerice Velike Britanije i Rusije zasigurno će profitirati od posljednjih trendova na svjetskim deviznim tržištima", kaže Šantić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ipak, Šantić kaže da pad eura neće značajnije utjecati na ovogodišnje rezultate tursitičke sezone, jer u strukturi turističkih dolazaka i noćenja U Hrvatskoj prevladavaju gosti iz zemalja članica eurozone te zemalja čija je nacionalna valuta dominantno povezana uz kretanje eura.

Isto tako, objašnjava Šantić, slabljenje eura povećava cjenovnu konkurentnost i našim glavnim konkurentnima na Mediteranu, primjerice Grčkoj i Španjolskoj, što će dodatno povećati i njihovu cjenovnu konkurentnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pad vrijednosti navedenih valuta lani se nepovoljno odrazio na kretanja u domaćem turizmu, prvenstveno kroz pad potrošnje gostiju.

"Posljednjih tjedana ponovno jača zabrinutost investitora, a time se javljaju i deprecijacijski pritisci na valute u regiji. Međutim, slabljenje valuta intenzitetom tijekom eskalacije financijske krize ne očekujemo pa na potrošnju gostiju iz zemalja Srednje i Istočne Europe tijekom sezone ne bi smjelo biti značajnijeg utjecaja od tečajnih kretanja", zaključuje Šantić.

Prethodni članci:

arti-201006060340006 arti-201006070444006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo