SAVJET HRVATSKE NARODNE BANKE: /

Evo što možete učiniti ako vam trgovac ne vrati lipe!

Image

Izgovor trgovca da se jedna ili dvije lipe više ne proizvode pa da vam ih ne mora izvratiti pri kupnji, nikakvo je opravdanje.

2.6.2016.
6:40
VOYO logo

Iako ističu cijene s 99 lipa trgovci vam onu jednu lipu nikada neće vratiti. Pravdat će se izgovorom da spomenute kovanice ne postoje. No, postoje. Ipak, u Hrvatskoj narodnoj banci navode kako je praksa pokazala da te kovanice baš nisu u optjecaju, ali da im je trošak izrade 7,7 puta veći od vrijednosti, piše Slobodna Dalmacija.

"Na temelju potražnje za kovanim novcem od jedne i dvije lipe, HNB je procijenio da količine koje su u optjecaju zadovoljavaju potrebe te je 2009. obustavljena daljnja izrada tih apoena. S navedenim su upoznate banke, kao i Financijska agencija, kojima je preporučeno da se maksimalno koriste postojeće količine tog kovanog novca u optjecaju, kroz zaprimanje, obradu i redistribuciju pologa. Banke na zalihi imaju prosječno oko 60 milijuna komada kovanog novca, od čega po 500 tisuća komada u apoenima od jedne i dvije lipe", poručuju iz HNB-a te dodaju kako ovih sitnih kovanica trenutačno ima dovoljno i za potrebe trgovačke mreže. Stoga savjetuju potrošače da neizvraćanje lipa u prodavaonicama prijave Državnom inspektoratu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

‘Nevraćanjem 1 lipe trgovci su zaradili 120 milijardi kuna’

Image

'Nevraćanjem 1 lipe trgovci su zaradili 120 milijardi kuna'

Image

'Nevraćanjem 1 lipe trgovci su zaradili 120 milijardi kuna'

Konzum odgovorio, drugi....

Od svih trgovačkih lanaca kojima je Slobodna Dalmacija uputila upit tražeći njihov stav o mogućnosti zaokruživanja cijena budući da se na neizvraćanje lipa žale potrošači, odgovorili su samo iz Konzuma.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Konzum prilagođava svoje poslovanje sukladno svakoj izmjeni zakonske regulative. Pogrešna je pretpostavka da u izdvojenim slučajevima, kada nije moguće točno uzvratiti potrošaču iznos u lipama, kupac biva oštećen. Ako blagajna nema odgovarajuću apoensku strukturu kovanica u blagajni, praksa u Konzumu je zaokruživanje na najbliži veći iznos povrata", stoji u odgovoru koji potpisuje Ivana Glavurdić iz Konzumove Službe marketinga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo