Ukoliko bi se ova investicija doista realizirala bila bi riječ o daleko najvećoj i strateški najvažnijoj kineskoj investiciji u Hrvatskoj. Procjenjuje se da bi koncesionar na Zagrebačkoj obali trebao investirati gotovo 200 milijuna eura od čega je još i važnije dugoročno pozicioniranje jednog od najvećih svjetskih brodara i operatera u Rijeci.
Posredno bi svakako bila otvorena i opcija otvaranja logističkog centra u zaleđu Rijeke, a moguće je i proizvodnih pogona ukoliko bi Kinezi u tome pronašli interes i povoljne uvjete poslovanja.
Da COSCO pokazuje interes za investiranje u riječku luku potvrđuje ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić, koji ujedno obnaša i dužnost predsjednika Povjerenstva za gospodarsku suradnju s Kinom. On je u rujnu prošle godine boravio u Kini vodeći visoku hrvatsku delegaciju Vlade i gospodarstvenika, te se između ostalog sastao i s kineskim premijerom.
Jedan od projekata ponuđenih Kinezima bila je i Zagrebačka obala o čemu je također u nekoliko navrata već bilo razgovora s predstavnicima COSCO-a.
Dobar model
"Zagrebačka obala nema smisla kao projekt ukoliko ne uključuje razvoj zaleđa za logistički centar za sklapanje dijelova proizvoda ili samu proizvodnju", kaže Hajdaš Dončić.
Kaže da je kao ministar spreman pomoći investitoru za ono što se njemu čini najboljim, dakle za ostvarenje investicija i pogona na Kukuljanovu ili Miklavlju, sasvim je svejedno, važno, kaže, je ono što investitor želi.
"Spremni smo im dati koncesiju na korištenje prostora u industrijskoj zoni", kazao je Dončić.
Ove ambiciozne planove ipak treba uzimati s rezervom, prije svega zbog toga što sve ovisi o tome hoće li konačno gradnja Zagrebačke obale biti realizirana uspješno i u rokovima. Ravnatelj Lučke uprave Vlado Mezak uvjeren je kako su sve pretpostavke za to ostvarene, te naglašava kako će natječaj za koncesiju na Zagrebačkoj obali biti raspisan najkasnije u lipnju, moguće je i ranije. Mezak pritom procjenjuje da bi odabir koncesionara morao uslijediti do kraja godine.