Prodaja piva u travnju i svibnju porasla je za 3,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Statistika kaže da se u prvih pet mjeseci 2011. potrošilo 14.883 hektolitara mješavine soka i piva, popularnih "radlera" (maloprodaja i ugostiteljstvo), što je 1,8 posto ukupne količinske prodaje piva ove godine. U svibnju u ukupnoj prodaji piva "radleri" imaju udio od čak 5,7 posto s ukupno plasiranih 11.176 hektolitara na tržište.
S druge strane, pada prodaja gaziranih bezalkoholnih pića, koja su u percepciji konzumenata, posebno u ugostiteljstvu, konkurencija voćnom pivu. Prodaja gaziranih pića u travnju i svibnju ove godine bila je 7.350 hektolitara manja nego lani, što je pad od 3,4 posto.
Ako je suditi prema istraživanju agencije Hendal i magazina Ja trgovac, provedenom tijekom lipnja 2011. na reprezentativnom uzorku od 427 građana starijih od 15 godina, Hrvati vole miješati svoje pivo s voćnim sokom.
Svaki drugi Hrvat pije 'radler'
Iako kombinacija piva s voćnim sokom snažniju tržišnu prisutnost bilježi tek od proljeća ove godine, čak 80,6 posto ispitanika upoznato je barem s nekim od ponuđenih pića iz ove kategorije piva. Tek nešto manje od petine ispitanih nije nikad čula za spomenuto piće.
Naime, od ukupnog broja sudionika ankete, koji su upoznati s "radlerom", njih 51,5 posto ga je i probalo, dok nešto manji dio ispitanika (48,5 posto) nije konzumirao ovo piće.
Na pitanje jesu li od nedavne pojave i široke ponude mješavina piva i voćnoga soka na hrvatskom tržištu zamijenili ili smanjili uobičajenu konzumaciju pive i soka zbog radlera, svega 17,5 posto anketiranih odgovara potvrdno, dok nadmoćna većina od 82,5 posto nije promijenila svoje navike pijenja pive ili soka.
Zanimljiva je percepcija potrošača kada je riječ o tome je li "radler" za njih alkoholno piće. Čak 75,6 posto ispitanika kaže "da je riječ o osvježavajućem napitku, dok ga preostala četvrtina ipak smatra alkoholnim pićem (ima oko 2 posto alkohola).
Vezani članci:
arti-201104010399006 arti-201106180035006