'Radleri' srušili prodaju gaziranih pića

Vjetar u leđa hrvatskim pivarima donijeli su 'radleri'.

20.7.2011.
16:28
VOYO logo

Prodaja piva u travnju i svibnju porasla je za 3,5 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Statistika kaže da se u prvih pet mjeseci 2011. potrošilo 14.883 hektolitara mješavine soka i piva, popularnih "radlera" (maloprodaja i ugostiteljstvo), što je 1,8 posto ukupne količinske prodaje piva ove godine. U svibnju u ukupnoj prodaji piva "radleri" imaju udio od čak 5,7 posto s ukupno plasiranih 11.176 hektolitara na tržište.

S druge strane, pada prodaja gaziranih bezalkoholnih pića, koja su u percepciji konzumenata, posebno u ugostiteljstvu, konkurencija voćnom pivu. Prodaja gaziranih pića u travnju i svibnju ove godine bila je 7.350 hektolitara manja nego lani, što je pad od 3,4 posto.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ako je suditi prema istraživanju agencije Hendal i magazina Ja trgovac, provedenom tijekom lipnja 2011. na reprezentativnom uzorku od 427 građana starijih od 15 godina, Hrvati vole miješati svoje pivo s voćnim sokom.

Svaki drugi Hrvat pije 'radler'

Iako kombinacija piva s voćnim sokom snažniju tržišnu prisutnost bilježi tek od proljeća ove godine, čak 80,6 posto ispitanika upoznato je barem s nekim od ponuđenih pića iz ove kategorije piva. Tek nešto manje od petine ispitanih nije nikad čula za spomenuto piće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, od ukupnog broja sudionika ankete, koji su upoznati s "radlerom", njih 51,5 posto ga je i probalo, dok nešto manji dio ispitanika (48,5 posto) nije konzumirao ovo piće.

Na pitanje jesu li od nedavne pojave i široke ponude mješavina piva i voćnoga soka na hrvatskom tržištu zamijenili ili smanjili uobičajenu konzumaciju pive i soka zbog radlera, svega 17,5 posto anketiranih odgovara potvrdno, dok nadmoćna većina od 82,5 posto nije promijenila svoje navike pijenja pive ili soka.

Zanimljiva je percepcija potrošača kada je riječ o tome je li "radler" za njih alkoholno piće. Čak 75,6 posto ispitanika kaže "da je riječ o osvježavajućem napitku, dok ga preostala četvrtina ipak smatra alkoholnim pićem (ima oko 2 posto alkohola).

Vezani članci:

arti-201104010399006 arti-201106180035006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
hell propustene
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo