Amy Adler, ovjerena stručnjakinja za pisanje životopisa, i osoba koja razrađuje karijernu strategiju za menadžere, pročitala je oko 4.000 životopisa menadžera, i kaže kako se često ponavlja jedna pogreška.
Obratite pažnju na potrebe poslodavca
"Menadžeri tipično imaju široke, duboke i uspješne karijere", kaže Adler. "Ali nevjerojatno je kako njihovi životopisi ne demonstriraju njihov uspjeh u kontekstu potregba poslodavca."
Kaže kako ovobe na vodećim mjestima često koriste pristup kojim su orjentirani na sebe, zato što je tako najlakše, , ali da im to na dulji rok ne pomaže.
"Kada sami pišu svoje životopise bez prethodnog istraživanja, ili čak zamišljanja što sve zahtijeva njihova potencijalna buduća uloga, oni polažu svoje nade na to da će osoba koja ih zapošljava pročitati njihov životopis te da će joj se nad glavom upaliti žaruljica koja će im ukazati da se radi o relevantnoj, važnoj osobi, sposobnj za taj konkretan posao. Istina je da poslodavce kandidati ne zanimaju toliko da bi zamišljali na koje radno mjesto najbolje pripadaju."
Prilagodite CV vašoj očekivanoj ulozi
Na primjer, tražitelji posla tipično navedu u svom CV-u popis stvari koje su do tada radili. I to samo po sebi nije loše, kaže Adler. U stvari to je upravo ono što poslodavaco treba čuti kod člana većeg tima.
"Ali to samo po sebi neće dovesti do budućeg posla", kaže. "Kada čitam takve stvari u životopisima, pitam se kako se činjenice prevode u potrebe budućeg poslodavca. Često kažem klijentima, čak i onima koji imaju dobre priče s dobrom kvantifikacijom, kako se ne može reći da li je neki određeni životopis dobar bez da znaju točno kakve se uloge očekuju od njih, što njihovi budući poslodavci očekuju, i kako će se njihov uspjeh mjeriti".
Odgovori na neka od ovih pitanja mogu se dobiti koristeći poznavanje tržišta i slične oglase na posao, dok će se za druga morati koristiti znanje dobiveno kroz intervjue.