H&M prikuplja staru odjeću, u zamjenu daje kupone za kupnju nove

Modni lanac H&M danas započinje s jednom novom akcijom. Svatko tko u prodavaonicu donese svoju staru, nošenu odjeću, bez obzira gdje je kupljena, dobit će popust pri kupovini nove garderobe.

21.2.2013.
9:42
VOYO logo

Ova akcija provodi se u Njemačkoj, gdje građani godišnje iz svojih ormara izbace gotovo milijun tona odjeće koju više ne mogu ili ne žele nositi. Istodobno kupuju nove hlače, haljine, jakne…

Za trgovce i proizvođače odjeće i cipela to, naravno, predstavlja unosnu zaradu i dobar posao. No, i oni koji se bave primanjem i prodajom rabljene, nošene garderobe se samim time također ne mogu požaliti. I njihov posao cvjeta. A da bi njihova zarada postala još veća, velike modne kuće dosjetile su se nečeg novog. Primjerice, oni koji u određene prodavaonice tekstila donesu odjeću koju više ne trebaju, dobit će kupone kojima kasnije prilikom kupovine novih odjevnih predmeta ove firme mogu dobiti popust, piše Deutsche Welle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ljubav prema okolišu?!

U velikim tekstilnim koncernima kažu da to čine iz ljubavi i brige prema okolišu, no to baš i ne može biti njihov jedini motiv. A jedno od poduzeća koja su se uključila u ovu akciju je i švedska firma H&M. Akcija skupljanja i primanja nošene odjeće u zamjenu za kupone počinje u četvrtak, 21. veljače i trajat će nekoliko tjedana.

"U svakom slučaju je jako pohvalno da H&M razmišlja o zaštiti okoliša. No, unatoč tome je ova akcija 'paradoksalna'. Naime, model prodaje ovakvih tekstilnih discountera je zasnovan na tome kako da se proda što veća količina odjeće. Samim time je već u početku teško govoriti o zaštititi klime i okoliša, a pogotovo ne ako se zna da H&M dijeleći spomenute kupone, zapravo, kupce animira na novu potrošnju", kaže Kathrin Bodde iz organizacije za zaštitu okoliša Greenpeace.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trgovci profitiraju

Tvrtke Adler i Reno započele su još 2009. godine sa sličnim akcijama. Adler je prema vlastitim podacima na ovaj način skupio oko 500 tona rabljene odjeće, a Reno oko 1,5 kilograma starih cipela dnevno i to u svakoj prodavaonici. Istodobno su kupci dobivali kupone u vrijednosti od 50 centi na više.

"Za trgovce se ovakve akcije dvostruko isplate; one se pozitivno odražavaju na imidž firme, a dijeleći kupone time privlače i nove kupce. Čak i oni koji od njih preuzimaju staru odjeću i cipele, profitiraju jer tako dobivaju robu koja bi inače možda završila na otpadu", kaže Bodde.

Projekt zaživio u Švicarskoj

Naime, poslovanje s rabljenom robom je također u porastu. Cijene stare odjeće i cipela su od 2010. godine porasle za gotovo 80 posto. Najviše se, naravno, zarađuje s garderobom koja je još u dobrom stanju. Nju se prevozi u inozemstvo i tamo prodaje. Drugim riječima, tek mali dio poklonjene odjeće odlazi raznim socijalnim ustanovama koje ju onda dijele onima koji si novo ne mogu priuštiti. Dosad je svoj projekt, u kojem je građanima za donesenu odjeću davao bonove, provodio samo u Švicarskoj, no, kako je krajem prošle godine najavljeno iz kompanije, proširit će se na preostalih 48 zemalja u kojima H&M ima prodavaonice.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
pikado
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo