H&M prikuplja staru odjeću, u zamjenu daje kupone za kupnju nove
Modni lanac H&M danas započinje s jednom novom akcijom. Svatko tko u prodavaonicu donese svoju staru, nošenu odjeću, bez obzira gdje je kupljena, dobit će popust pri kupovini nove garderobe.
Ova akcija provodi se u Njemačkoj, gdje građani godišnje iz svojih ormara izbace gotovo milijun tona odjeće koju više ne mogu ili ne žele nositi. Istodobno kupuju nove hlače, haljine, jakne…
Za trgovce i proizvođače odjeće i cipela to, naravno, predstavlja unosnu zaradu i dobar posao. No, i oni koji se bave primanjem i prodajom rabljene, nošene garderobe se samim time također ne mogu požaliti. I njihov posao cvjeta. A da bi njihova zarada postala još veća, velike modne kuće dosjetile su se nečeg novog. Primjerice, oni koji u određene prodavaonice tekstila donesu odjeću koju više ne trebaju, dobit će kupone kojima kasnije prilikom kupovine novih odjevnih predmeta ove firme mogu dobiti popust, piše
Ljubav prema okolišu?!
U velikim tekstilnim koncernima kažu da to čine iz ljubavi i brige prema okolišu, no to baš i ne može biti njihov jedini motiv. A jedno od poduzeća koja su se uključila u ovu akciju je i švedska firma H&M. Akcija skupljanja i primanja nošene odjeće u zamjenu za kupone počinje u četvrtak, 21. veljače i trajat će nekoliko tjedana.
"U svakom slučaju je jako pohvalno da H&M razmišlja o zaštiti okoliša. No, unatoč tome je ova akcija 'paradoksalna'. Naime, model prodaje ovakvih tekstilnih
Trgovci profitiraju
Tvrtke Adler i Reno započele su još 2009. godine sa sličnim akcijama. Adler je prema vlastitim podacima na ovaj način skupio oko 500 tona rabljene odjeće, a Reno oko 1,5 kilograma starih cipela dnevno i to u svakoj prodavaonici. Istodobno su kupci dobivali kupone u vrijednosti od 50 centi na više.
"Za trgovce se ovakve akcije dvostruko isplate; one se pozitivno odražavaju na imidž firme, a dijeleći kupone time privlače i nove kupce. Čak i oni koji od njih preuzimaju staru odjeću i cipele, profitiraju jer tako dobivaju robu koja bi inače možda završila na otpadu", kaže Bodde.
Projekt zaživio u Švicarskoj
Naime, poslovanje s rabljenom robom je također u porastu. Cijene stare odjeće i cipela su od 2010. godine porasle za gotovo 80 posto. Najviše se, naravno, zarađuje s garderobom koja je još u dobrom stanju. Nju se prevozi u inozemstvo i tamo prodaje. Drugim riječima, tek mali dio poklonjene odjeće odlazi raznim socijalnim ustanovama koje ju onda dijele onima koji si novo ne mogu priuštiti. Dosad je svoj projekt, u kojem je građanima za donesenu odjeću davao bonove, provodio samo u Švicarskoj, no, kako je krajem prošle godine najavljeno iz kompanije, proširit će se na preostalih 48 zemalja u kojima H&M ima prodavaonice.