Po kupovnoj moći zaostajemo za EU

U vrijeme krize znatno je pala kupovna moć u svim europskim zemljama. U Hrvatskoj je u 2009. prosjek bio 4800 eura, što je svega 40 posto od EU prosjeka koji je bio 11.669 eura.

20.1.2010.
17:50
VOYO logo

Prosjek kupovne moći za Europu je 11.699 eura i pokazuje pad u odnosu na prošlu godinu kada je iznosio 12.500 eura, pokazuje GfK istraživanje provedeno u 41 europskoj zemlji.

Hrvatska je rangirana na 27. mjestu s iznosom od 4.800 eura (što je nešto ispod 40 % europskog prosjeka).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi podaci o kupovnoj moći generalno pokazuju posljedice ekonomske krize koje su se različito odrazile u mnogim zemljama. Ozbiljan pad je imala Irska i to čak 18%. Baltičke zemlje su također dosta pogođene te kod njih pad iznosi između 10 i 28%.

Prosjek za Europu smanjen je za oko 800 eura u odnosu na prethodno razdoblje. Pad vrijednosti valuta također je odigrao određenu negativnu ulogu u prošloj godini (posebno u V. Britaniji, Švedskoj, Mađarskoj, Bjelorusiji).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

GfK (GeoMarketing) svake godine provodi analizu kupovne moći građana za 41 zemlju u Europi. Purchasing Power Index predstavlja iznos za ukupnu vrijednost roba i usluga koje građani nekog područja mogu nabaviti godišnje. Izračunava se na osnovi makroekonomskih pokazatelja svake zemlje, podataka iz međunarodnih institucija i dodatnog analiza u GfK-u.

Dakle, kupovna moć predstavlja zbroj svih dostupnih novčanih sredstava po stanovniku - neto primanja građana i jedan je od najznačajnijih indikatora potrošačkog potencijala. Prodaja roba i usluga direktno ovisi od razine kupovne moći.

Kupovna moć je koristan indikator za kalkulaciju prodajnog potencijala za neku zemlju u cjelini ali i za puno uža područja – sve do regija koja su manje i od općina.

Prethodni članak:

arti-201001130314006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo