Prosjek kupovne moći za Europu je 11.699 eura i pokazuje pad u odnosu na prošlu godinu kada je iznosio 12.500 eura, pokazuje GfK istraživanje provedeno u 41 europskoj zemlji.
Hrvatska je rangirana na 27. mjestu s iznosom od 4.800 eura (što je nešto ispod 40 % europskog prosjeka).
Novi podaci o kupovnoj moći generalno pokazuju posljedice ekonomske krize koje su se različito odrazile u mnogim zemljama. Ozbiljan pad je imala Irska i to čak 18%. Baltičke zemlje su također dosta pogođene te kod njih pad iznosi između 10 i 28%.
Prosjek za Europu smanjen je za oko 800 eura u odnosu na prethodno razdoblje. Pad vrijednosti valuta također je odigrao određenu negativnu ulogu u prošloj godini (posebno u V. Britaniji, Švedskoj, Mađarskoj, Bjelorusiji).
GfK (GeoMarketing) svake godine provodi analizu kupovne moći građana za 41 zemlju u Europi. Purchasing Power Index predstavlja iznos za ukupnu vrijednost roba i usluga koje građani nekog područja mogu nabaviti godišnje. Izračunava se na osnovi makroekonomskih pokazatelja svake zemlje, podataka iz međunarodnih institucija i dodatnog analiza u GfK-u.
Dakle, kupovna moć predstavlja zbroj svih dostupnih novčanih sredstava po stanovniku - neto primanja građana i jedan je od najznačajnijih indikatora potrošačkog potencijala. Prodaja roba i usluga direktno ovisi od razine kupovne moći.
Kupovna moć je koristan indikator za kalkulaciju prodajnog potencijala za neku zemlju u cjelini ali i za puno uža područja – sve do regija koja su manje i od općina.
Prethodni članak:
arti-201001130314006