Više od milijun Hrvata tijekom 2009. kupovalo je preko interneta. Prema podacima agencije Gemius čak 294.020 građana po prvi put obavilo kupovinu putem interneta što je porast od 41 posto u odnosu na prethodnu godinu. Time, ali i drugim podacima, segment hrvatske trgovine se pokazao otporan na krizu.
"Interes za online kupovinu je unatoč krizi značajno porastao, a među postojećim kupcima njih 45 posto ističe da će češće kupovati putem interneta", kaže direktor Gemiusa za jadransku regiju Vibor Kalogjera dodajući da najveći interes u web trgovinama kupci pokazuju za knjigama, glazbom i filmom.
Riječ je o proizvodima i uslugama koje je kupio svaki drugi online kupac u Hrvatskoj. Njih čak trećina online nabavlja karte za kino i kazalište ali i za avion, vlak i autobus. Podjednako se učestalo na taj način prodaju odjeća i nakit. Hrvatski građani potom posežu za IT opremom i turističkim aranžmanima.
O širini asortimana na web-u svjedoči i podatak da sedam posto ispitanika online nabavlja hranu i piće, a njih pet posto police osiguranja.
Prema podacima web trgovine Algoritma, u prosincu je na webu zabilježen rast prodaje od 20 posto.
"No, nismo imali dobre rezultate samo za blagdane već i na razini cijele prošle godine, a najveću potražnju zabilježili smo za knjigama i softverom koji se prodaju u podjednakim količinama", izjavila je za Poslovni dnevnik direktorica marketinga web trgovine Algoritma Lana Šoštarić.
O prošloj godini slično govori i direktor web prodaje Profil.hr-a Damir Plejić.
"Inicijalno smo imali vrlo ambiciozne planove a na kraju smo ih premašili za gotovo 30 posto i to unatoč recesiji", kaže Plejić.
Direktor Sektora marketinga Konzuma Nikola Jurčić tvrdi da je i rast njihove online trgovine u 2009. imao kontinuiran prirast broja korisnika.
Unatoč tome što milijun hrvatskih građana ima iskustvo kupnje putem online trgovine, istraživanje Eurostata pokazuje da ta kupnja nije redovita, te ih se mjesečno online trgovinom koristi blizu četvrt milijuna građana.