Oglašivači 'skužili' moć interneta

Prema podacima HURA-e, i u 2011. je nastavljen pad ulaganja u oglašavanje. U odnosu na 2010. godinu, pao je za 5 posto.

7.5.2012.
15:55
VOYO logo

Ukupni budžet oglašivača u 2011. za tiskovine je iznosio 457 milijuna kuna što je 16 posto manje nego prethodne godine. Razlozi leže u općem padu čitanosti te odljevu oglašavačkih budžeta na internet, pojašnjavaju iz HURA-e, Udruženja društava za tržišno komuniciranje.

Online budžeti su, pak, rasli za čak 131 posto i ukupno su iznosili 83 milijuna kuna, no još uvijek se radi o relativno malim apsolutnim brojkama. Pritom, u procjenu nisu uključeni mali oglasi, navodi se u HURA-inom priopćenju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Budžeti neće rasti do 2013.

Investicije u radio smanjene su za 11 posto, a najstabilnija je potrošnja na televizijama s minimalnim padom od 1 posto. Oglašivači u Hrvatskoj su tradicionalno usmjereni televizijskom oglašavanju na koje odlazi gotovo polovica ukupnog ulaganja, odnosno u 2011. godini je to bilo 765 milijuna kuna.

Smanjenje budžeta za oglašavanje povezano je s okolnostima kao što su pad maloprodaje, niža kupovna moć stanovništva i općenito stanje ekonomije, a kod internacionalnih oglašivača i globalni te regionalni faktori. Istovremeno, na ulaganje je utjecao i pad cijena oglašavanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema procjenama HURA-e, budžeti oglašivača neće rasti sve dok ne dođe do ekonomskog oporavka i rasta BDP-a što se očekuje tek početkom 2013. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo