Jedno od takvih poduzeća je Ivanićplast, tvrtka koja je među 10 najvećih proizvođača sjedala za WC-školjke u Europi. Zapošljava gotovo stotinu ljudi.
"Već krajem 2008. godine, jedne od najboljih poslovnih godina, shvatio sam da se bliži kriza. I donio konkretne mjere. Smanjenje plaća, neproduživanje ugovora radnicima koji nisu bili potrebni u tom trenutku i pronalaženje novih kupaca", objasnio je za Novu TV vlasnik Ivanićplasta Vitomir Klasić .
Zahvaljujući brzom detektiranju krize i kvalitetnim mjerama, u godini kada se svi bore za opstanak, Ivaićplast bilježi 20-postotni rast, zapošljava nove ljude i izlazi na još dva strana tržišta.
No, krizu na vrijeme nisu uočile brojne hrvatske tvrtke. Smatraju to i zaposlenici. Od gotovo 900 ispitanika u anketi portala posao.hr, njih 66,86 posto smatra da su njihove tvrtke zakasnile s mjerama u borbi protiv krize. A i većina tvrtki držala se samo našeg tržišta.
Glavne mjere menadžmenta, naveli su ispitanici, bile su otkazi, smanjenje plaća i ukidanje stručnih edukacija.
"Računali su da će i dalje na hrvatskom tržištu pronaći dovoljno poslova, zaposliti svoje zaposlenike, što se u zadnje dvije godine pokazuje da se poslovna aktivnost, nažalost, smanjuje", kaže Davor Majetić iz Hrvatske udruge poslodavaca.
'Kad imate kriznu situaciju morate dobro analizirati što imate u tvrtki, što je vaša budućnost, gdje su stvari na koje se morate fokusirati', zaključuje Majetić.
Vezani članci:
arti-201011180534006 arti-201004300053006 arti-201010240014006