New Coke - jedna od najgorih zabluda u povijesti marketinga

Cola-Cola je 1985. donijela jednu od svojih najgorih poslovnih odluka

23.4.2014.
17:13
VOYO logo

New Coke je bila ‘jedna od najgorih zabluda u povijesti marketinga’, piše Time. Ljudi još uvijek pričaju o tome, ali koliko ih se zapravo sjeća New Coke limenki koje su prije 28 godina trebale zamijeniti Coca-Colu?

Dana 23. travnja 1985. godine Coca-Cola se odlučila na veliki iskorak. U nastojanju da se prilagodi dolasku 'novog doba', kompanija je promijenila svoj "klasični, stoljetni recept" i izdala proizvod New Coke. Nova Cola je bila slađa i došla je u novom pakiranju te s novim logotipom, a pratila ju je velika kampanja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako se kasnije pokazalo, taj potez pokazao se jednim od najgorih, ako ne i najgorim, u povijesti kompanije. Potrošači su gotovo jednodušno negativno reagirali na novi proizvod. Kako se to moglo dogoditi?

Iako je većina ispitanika u fokus grupama preferirala novi okus u testovima "kušanja na slijepo", očito je sentimentalna povezanost sa starim brendom imala odlučniju ulogu, kako piše Time. Naime, potrošači su tijekom slijepog testiranja mogli odabrati između Pepsija, okusa dotadašnje Coca-Cole i New Cokea. Sva testiranja pokazala su da novi okus Cole mora biti pun pogodak. Ipak, to se nije dogodilo. Dapače.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kompanija je toliko razljutila potrošače naviknute na stari okus da su neprestano dobivali prijeteće telefonski pozive i pisma potrošača, njih oko 40.0000. Nakon 79 dana od lansiranja New Coke proizvoda, kompanija je odlučila vratiti originalnu Coca-Colu.

Ono što se zatim dogodilo začuđuje još više. Naime, prodaja originalne Coca-Cole naglo je porasla zbog vraćanja na omiljenu "staru recepturu", a kompanija Coca-Cola je tako postala dominantni lider na tržištu gaziranih pića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
gospodin savršeni aus
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo