Najgluplji načini da spiskate teško zarađeni novac

Iznenadit ćete se, ali bacanje novca najvećim je dijelom ustvari prikriveno i često ga uopće nismo ni svjesni. Najnovija društvena ovisnost, tzv.

7.11.2010.
11:04
VOYO logo

Sigurno ste se susreli s nekim tko nekontrolirano kupuje cipele i 'krpice', pa zbog toga upada u dugove. Taj je novac često bačen u vjetar, no ono na što smo potrošili novac barem je opipljivo i donekle iskoristivo. No, što je s onim stvarima koje plaćamo, a kada bolje razmislimo nemamo pojma što smo to točno platili? Izdvojili smo nekoliko upravo takvih primjera.

Kada nepotrebno postane nužno

Jedna od najuspjelijih trgovačkih metoda jest 'uvjeri kupca da mu hitno treba nešto na što nikad nije ni pomislio prije nego što mu je trgovac to ponudio'.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svi znamo koliko trgovci mogu biti uvjerljivi. Ovakvim navođenjem obično se prodaju proizvodi i usluge čija je cijena visoka. Tako se često kupuju financijski proizvodi poput hipoteka, kredita za pokrivanje dugova ili kreditnih kartica. Iako se ljudima u početku ovo čini kao pomoć u pravome trenutku, naročito ako su u financijskim problemima, često ih to dovodi do još gore situacije.

Platiti kamate ili pametno investirati

Većina ljudi ne shvaća ovu jednostavnu istinu, ali postoji jedna, osnovna strategija koja će vam pomoći da 'oplodite' svoj novac. Tako, primjerice, možda nije najpametnija stvar na svijetu višak novca iskoristiti za plaćanje kamata na kredit ili za podmirenje pristiglih kamata po troškovima na kreditnim karticama. Novac koji imate možete umjesto toga investirati u neki od profitabilnih fondova i na taj način zaraditi dvostruku ili trostruku vrijednost kamate koju ste prvotno htjeli podmiriti. U konačnici ćete imati dovoljno i za plaćanje kamata i za 'pospremanje' određene svote sa strane.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Plaćanje nepotrebnih osiguranja

U osnovi, nema potrebe kupovati osiguranje, osim ako će vas ono zaista zaštititi. Primjerice, ako kupujete automobil stariji od pet godina, za njega se jednostavno ne isplati plaćati dodatno osiguranje. Novac koji uplaćujete bolje bi poslužio za kupnju novog automobila kada ovaj počne nepovratno propadati. Izdvajanje većih svota za dodatno osiguranje isplati se jedino onda kada morate zaštititi nešto zbog čega biste mogli imati nesagledive financijske posljedice.

Ako već imate dovoljno novca da se pobrinete za sebe i one koje volite, vama osiguranje jednostavno nije potrebno. Ne kupujte policu životnog osiguranja, osim ako niste unaprijed spremni na to da vam se ta investicija za vrijeme vašeg životnoga vijeka neće isplatiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zamka produljenih garancija

Ovo možda ne znate, ali mnogi dućani na cijenu proizvoda dodatno naplaćuju i pripadajuću garanciju. Taj iznos često premašuje i 50 posto vrijednosti samoga proizvoda. U ovome slučaju trgovci zarađuju na strahu kupca da proizvod neće pravilno raditi. No, ako bolje razmislite, shvatit ćete da većina kućanskih aparata i sličnih proizvoda traje maksimalno od tri do pet godina. U tom slučaju, produljena garancija jednostavno se ne isplati i ta investicija je ustvari novac bačen u vjetar.

Skrivene i beskorisne naknade

Kada kupujete nešto veće, pritom mislimo na nešto čija vrijednost dostiže šest, sedam znamenki, uvijek vas mogu navući na plaćanja raznoraznih naknada. To je psihološki trik kojim se služe gotovo svi koji rade s većim iznosima. Možda će vam se nekih 900 kuna učiniti kao kap u moru na vaših 300.000 kuna koje ste već uplatili kada ste, primjerice, kupovali kuću.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugi psihološki trik koriste prodavači automobila. Oni vas toliko izmore i 'izvozaju' da na kraju pristanete platiti svašta. Tek kada stignete kući i račun pogledate svježi i odmorni, shvatite da su vas 'preveslali'. U takvim situacijama najbolje je stati, uzeti jedan dan i sve detaljno izračunati. U tom slučaju, nitko vam neće uspjeti naplatiti nikakve sumnjive naknade.

Prethodni članci:

arti-201010290430006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo