Pravilnik upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Za unosne nagrade pomažu drugima da dobiju novac

S obzirom na dosadašnju vrlo nisku iskorištenost pretpristupnih fondova i velika sredstva kojima ćemo tek dobiti pristup nakon ulaska u EU, logično je da će procvjetati posao konzultantima za projekte EU, odnosno ‘piscima projekata’. Doznajte kako steći potrebna znanja.

Pisanje projekata za EU je posao koji zahtijeva poznavanje detalja i specifičnih procedura, pa ne čudi što potražnja za takvim stručnjacima konstantno raste.

Najdulje iskustvo s pisanjem projekata EU imaju neprofitne i poduzetničke potporne institucije, a u zadnjih nekoliko godina na tržištu se sve više javljaju specijalizirane tvrtke i konzultanti. Prema procjenama, danas u privatnom sektoru u Hrvatskoj ima više od sto kompetentnih stručnjaka koji znaju pisati i provoditi projekte EU.

Građani pohrlili na tečajeve za pisanje projekata

Još više se građana na tom polju obrazovalo: u Algebri se nudi obrazovni program ‘Voditelj izrade i provedbe projekata financiranih iz EU’, a u tvrtki Projekt Jednako Razvoj kažu da je najtraženiji proizvod PJR Akademija o provedbi projekata EU, u sklopu kojeg su u zadnje tri godine obrazovali više od 4.000 osoba, piše tjednik Lider.

No, stručnjaci upozoravaju da europski fondovi nisu “besplatni novac i izvor iz kojeg se izvlače sredstva za sve što vam padne na pamet”, pa napominju da je kod natječaja namijenjenih privatnom sektoru važno znati da tijekom pripreme projekta on ne bi smio generirati profit. Projekti uz izravnu korist za nositelja moraju biti stavljeni u neki širi društveni kontekst, napomenuo je Mladen Vojković iz Algebre.

Provizija od tri do sedam posto

Provizija koju zaračunavaju konzultanti obično iznosi od tri do sedam posto vrijednosti projekta, ovisno o njegovoj složenosti. Konzultantske tvrtke imaju različite modele naplate svojih usluga – apsolutan iznos, onaj vezan uz vrijednost projekta, iznos vezan uz uspješnost prijave, što ovisi o veličini sredstava koja se dodjeljuju, potencijalnom broju prijavitelja i drugim okolnostima.

“Neki projektni prijedlozi traže uključivanje većeg broja iskusnih konzultanata iz raznih područja. U skladu s tim određujemo i naknade koje se sastoje od fiksnog dijela, koje poduzetnik plaća na početku i do kraja postupka izrade zahtjeva i dokumentacije, te varijabilnog dijela, tj. naknade za uspješnost koja se isplaćuje konzultantu nakon što poduzetnik dobije sredstva. Fiksna nagrada može biti od 7.500 do 150.000 kuna, a varijabilna od dvije do 20 posto dobivenih sredstava”, otkrila je Tatjana Horvath iz Sense Consultinga.

Povratak na Net.hr