Nagrade su oglašavanje za oglašavanje

Faris Yakob nagrađivani je strateg i kreativni direktor.

2.5.2013.
16:06
VOYO logo

Što stoji iza Vašeg mota: ''Talent imitira, genij krade''!

"Za mene je bitno porijeklo ideja jer one nisu ništa drugo nego kombinacije drugih ideja - ukradene i nanovo spojene. Kako je sve novo građeno na nečemu već postojećem tako više ne postoje izvorne originalne ideje. Kopiranje prikriva svoj ​​dug prema inspiraciji, ali krađa ju kreditira i koristi za stvaranje neke nove cjeline"

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Recite nešto više o Vašoj profesionalnoj karijeri; kako ste počeli, kako ste se razvijali i gdje ste sada?

"Moj poslovni razvoj je vrlo raznolik što mi je pomoglo da danas o poslu razmišljam holistički. Počeo sam kao konzultant za upravljanje strateškim poslovanjem u velikim tvrtkama pokušavajući izgraditi digitalne platforme tijekom dotcom 1.0 ere. Pisao sam za časopise, radio za izdavačku kuću te ušao u svijet oglašavanja. Radio sam kao media planer, digitalni strateg, komunikacijski strateg, kreativni direktor, voditelj odjela inovacija oglašavačkih agencija te sam osnovao malu digitalnu agenciju. Volim učiti nove stvari."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Govorite o utjecaju tehnologije na oglašavanje, medijima i kreativnosti. Recite nam nešto više o tome?

"Tehnologija je promijenila prirodu odnosa između klijenata i kompanija te između ljudi i medija. Napravili smo odmak od pasivne medijske kulture definirane oskudicom do participativne medijske kulture definirane izobiljem. Upravo ću o tome govoriti na Danima komunikacija, s posebnim naglaskom na mogućnostima koje je ta promjena pruža oglašavanju."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prema vašim riječima, digitalna kultura je participativna, a današnji brendovi moraju postati tema razgovora - kako stvoriti hrabre i kreativne sadržaje koji potrošače potiču na razgovor?

"Brendovi su društveno stvorene ideje i dnas se čini da su brendovi koji generiraju najviše razgovora najvredniji. Postoje razne strategije, čak i izvan kreiranja samog sadržaja, za poticanje komunikacije s potrošačima, ali ključna stvar je učiniti stvari vrijedim 'govora'. Apple stvara vrlo malo sadržaja, ali stvara proizvode i doživljaje o kojima ljudi govore kao i Red Bull koji s promocijom vrlo ekstremnih sportova stvara sadržaj za razgovor i diskusije. Na predavanju ću govoriti da je sadržaj o kojem se govori i koji se "dijeli" vredniji te da pruža puno bolje rezultate od primjerice zakupa medijskog prostora - dobar sadržaj je množitelj."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kao nagrađivani kreativac i strateg, mislite li da su nagrade u oglašavanju doista relevantno mjerilo za sve što se događa na tržištu ili stvari nisu tako jednostavne?

"Mislim da su nagrade su dobra mjerila jer one upućuju na vrstu posla za koju se industrija zanima."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Svaka nova kategorija poput one za Branded Content na prošlogodišnjem festivalu u Cannesu, govori nam da su stvorene nove vrste ideja koje se ne uklapaju u postojeće kategorije. To ne znači da su stvari toliko jednostavne da bi mogli tvrditi da je agencija s najviše nagrada najbolja. Nagrade su način kako agencije prodaju rad izvan svoje primarne publike, diljem svijeta, u industriji i potencijalnim klijentima. Nagrade su oglašavanje za oglašavanje", kazao je Faris Yakob u intervjuu za Poslovni dnevnik.

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo