MALA VELIKA TVRTKA IZ HRVATSKE: /

Poslovi stalno stižu, rade u tri smjene, imaju pogone u Rusiji, a proizvode za BMW, VW, Renault...

Image
Foto: PIXSELL, Igor Kralj

Tvrtka AD Plastik iz Solina već godinama radi čuda proivodeći dijelove za najveće proizvođače vozila poput Renaulta, Peugeot-Citroena, BMW-a, VW-a, Fiata, Forda, Opela, Daimlera, Toyote...

6.9.2017.
19:11
PIXSELL, Igor Kralj
VOYO logo

U Solinu i pogonima tvrtke u drugim mjestima u besprijekornoj organizaciji radi se bez prestanka u tri smjene, pet dana u tjednu.

"Radimo s najboljima iz Lige prvaka"

"Kupci smatraju AD Plastik malim globalnim dobavljačem. Krajnje pojednostavljeno, sportski rječnikom, može se reći da smo negdje između Lige prvaka i svjetskog natjecanja manjih tvrtki, u kategoriji koja traži napredniji razvoj i najmoderniju tehnologiju. Radimo s najboljima iz Lige prvaka i cilj nam je povećati udio samostalnog razvoja koji bi nam omogućio novi iskorak", kaže za Slobodnu DalmacijuMarinko Došen, prvi čovjek solinske tvrtke koju vodi dvije i pol godine, a koja se dokazala na najzahtjevnijim tržištima.

U Radnoj jedinici u Solinu radi 370 ljudi koji svakog dana proizvedu oko 100.000 raznih dijelova. Svaki proizvedeni komad triput se mjeri prije nego što se otpremi diljem svijeta. Sitne greške su prava rijetkost, o u slučaju kvara odmah je spreman rezervni stroj, piše Slobodna Dalmacija.

Lani je pogon u Solinu ostvario 170 milijuna kuna, a ove godine planira se rekordnih 205 milijuna kuna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: PIXSELL, Igor Šoban

Pogon u Zagrebu među najsuvremenijima u Europi

U Zagrebu se nalazi automatska linija bojenja, nasuvremenija takva u jugoistočnoj Europi. Ondje se bojaju plastični dijelovi interijera i eksterijera, a radi se za tvrtku Revoz u Sloveniji koji proizvodi Twingo i Smart. Sve što je na tim automobilima od plastike, proizvodi se u zagrebačkom pogonu AD Plastik.

"Standardi, procedure i informatika doveli su ovaj posao na fascinantnu razinu, a u Zagrebu smo stigli do potpunog savršenstva. Svaki put kad gore prođem kroz robotiziranu liniju bojenja i izlazno skladište pomislim – ovo je nemoguće", kaže Došen.

Dijelove u Revoz isporučuju "na traku" pa, kaže Došen, prava na grešku nemaju. Eventualno imaju deset defektnih komada na milijun isporučenih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bojanje tehnologija koja AD Plastik izdvaja od konkurencije, pa se u pogonu u Zagrebu dovršava još jedna, posve robotizirana linija bojenja usmjerena na razvoj bojenja interijera automobila, koja će biti puštena u rad koncem rujna. Inače, to je posao koji u AD Plastiku još nisu radili.

Image
Foto: PIXSELL, Igor Kralj

"Možda otvorimo još neku tvornicu"

Da bi se održali na surovom tržištu, u AD Plastiku posebnu pažnju pridaju inovacijama, poput spomenutog bojenja unutrašnjosti i imitacije drva. Pažnju poklanjaju i trendu smanjenja težine automobila, pa razvijaju tehnologije poput ubrizgavanja plina u plastičnu masu, uz zadržavanje fizikalnih svojstava, što je jeftinije od kevlara i sličnih materijala. Tehnologije su patentirane i tu se planira posebno snažan iskorak, piše Slobodna Dalmacija.

AD Plastik u Hrvatskoj zapošljava oko 1200 ljudi, a još tisuću zaposlenika radi u tri inozemne tvrtke. Tvornica u Srbiji, doduše, trenutno ne zadovoljava opsegom posla zbog neodlučnosti Fiata. No, dvije tvornice u Rusiji nakon prvotne krize počele su lani bilježiti dobre, a ove godine još bolje rezultate.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Naša je djelatnost sporovozna i definirano je sve za idućih pet do sedam godina. Sklopljeni ugovori i poslovi o kojima razgovaramo garantiraju nam stabilan rast prihoda na razini od 7 do 10 posto godišnje. U to nisu uključene naše ambicije da možda otvorimo i neku novu tvornicu", zaključuje prvi čovjek AD Plastika Marinko Došen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
savrseni kandidatkinje
GLEDAJ ODMAH!
VOYO logo