Rasprodaje i akcije dio su plana prikupljanja sredstava iz kojih bi se trebale isplatiti plaće za sedamdesetak zaposlenih koji se nadaju da će uskoro primiti travanjske bušte. Stečajna upraviteljica Limonija d.o.o. nije željela kazati ni riječ osim da je prvo stečajno ročište zakazano za 24. srpnja.
Kako doznaje Slobodna Dalmacija, lanac parfumerija i kozmetičkih proizvoda prošle je i ove godine zatvorio više trgovina, a ne zna se koliko će ih još biti zatvoreno od njih više od dvadeset.
Gubici sve veći
Problemi Limonija nisu bili samo pad standarda građana koji im je smanjio prihode, nego i konkurencija te visoke najamnine za trgovine budući da nemaju nijedne u svom vlasništvu. Prema dostupnim podacima, prošlu je godinu tvrtka započela sa stotinjak zaposlenih, 2011. imala je 13 milijuna kuna gubitka, a godinu dana prije 3,5 milijuna.
Nije Limoni jedini bio prisiljen zagristi gorki limun. Podsjetimo, ranije se iz Hrvatske povukao kozmetički lanac Sephora.
Ne troše Hrvati, kako se čini, ni na svoje kuće i kućne majstorije. Bricostore, francuski lanac specijaliziran za prodaju takvog asortimana roba za dom i vrt, od 1. srpnja neće poslovati u Hrvatskoj: zatvaraju prodajne centre u Kaštel Sućurcu, Puli i Sesvetama, u kojima radi oko 250 radnika. Odlazak objašnjavaju time što su od samog početka poslovali s gubitkom. Na listi onih koji su napustili ovu zemlju su i naftaši iz OMV-a. Tako je početkom godine hrvatsku podružnicu od 63 benzinske postaje kupila tvrtka Crodux derivati, umirovljenog generala Ivana Čermaka. Austrijanci su se povukli uz objašnjenje da je to dio šire strategije te da im se Hrvatska ne uklapa u lanac opskrbe.
Stižu novi trgovci
Ekonomski analitičar Damir Novotny ukazuje da se s ulaskom u EU utapamo u veliko tržište i da će sigurno u Hrvatsku ući novi kapital. "Sigurno će doći trgovci koji posluju u Italiji, Sloveniji, Mađarskoj i okolnim zemljama, koji poznaju ovo tržište ili posluju u susjedstvu. Stići će kapital, a moramo znati da će ih privući i naša visoka nezaposlenost", kaže Novotny.