Naime, odmah iza hrvatsko-slovenske granice iza malograničnog prijelaza Harmica, do kojeg se dolazi iz Zaprešića, brojni Hrvati koriste usluge tamošnjih vulkanizera. Kako pokazuje reportaža Auto-Info.hr portala, kod kupnje četiri gume u Sloveniji hrvatski vozači tako uštede i do 800 kuna.
Usporede li se cijene u Sloveniji i Hrvatskoj, vidljivo je kako se trgovanjem kod susjeda može znatno pomoći kućnom budžetu. Primjerice, zimska guma Sava Eskimo u Hrvatskoj košta 390 kuna, dok u Sloveniji košta stotinu kuna manje (bez DDV-a). Dakle, po cijeni za tri gume dobije ih se četiri. Problem je jedino ako kupac ne može platiti gotovinom, jer gume u tom slučaju koštaju oko 340 kuna (bez DDV-a).
Da provjere koliko je Hrvata doznalo za ovu povoljnu trgovinu, i reporteri portala Auto-Info.hr uputili su se u Sloveniju. I doista, iza prijelaza Harmica su pred jednom od vulkanizerskih radionica (Furlan) čekali u redu automobila s isključivo hrvatskim registracijama, od Pule do Slavonskog Broda.
Po hrvatskim propisima, preko granice se smije uvesti robu u vrijednosti do 1.000 kuna po osobi bez plaćanja carina i poreza, pa vozači koji kupuju gume u Sloveniji taj problem rješavaju tako da povedu još jednu osobu sa sobom te trošak četiri gume raspodijele na dva odvojena računa, od kojih svaki glasi na drugu osobu.
Ukoliko kupuju skuplje gume, mogu povesti više osoba pa svaka od njih kupi jednu ili dvije gume na svoju osobnu iskaznicu ili putovnicu. Pritom je važno da gume ne montirate odmah na automobil, jer u tom slučaju nećete dobro proći na granici.
Također, na slovenskoj granici potrebno je predati račune na ovjeru, kako bi kupac imao dokaz izvoza robe iz Slovenije. U sljedećih šest mjeseci na prodajnom mjestu na kojem je vozač kupio gume, može sa ovjerenim računima ostvariti povrat poreza u visini 20% koliko iznosi PDV u Sloveniji (DDV). Osim u trgovini gdje je kupio gume, povrat DDV-a vozač može podići i u uredima Hrvatske pošte, no u tom slučaju povrat neće iznositi punih 20%, već oko 12%.
Dakako, trošku oko novih guma tu nije kraj, jer je potrebno još platiti montažu i balansiranje guma u nekom od za to specijaliziranih servisa.
O cijeloj ovoj praksi dosta se, uz vrlo praktične i korisne razmjene iskustva, raspravljalo i na raznim internetskim forumima, gdje zainteresirani mogu naći još korisnih savjeta o uštedi, koji će sigurno vrlo dobro doći u ovo vrijeme krize.
Prethodni članci:
arti-201011020352006 arti-201008280032006 arti-200912140367006