Pravilnik o upotrebi kolačića
Portal Net.hr unaprijedio je politiku privatnosti i korištenja takozvanih cookiesa, u skladu s novom europskom regulativom. Cookiese koristimo kako bismo mogli pružati našu online uslugu, analizirati korištenje sadržaja, nuditi oglašivačka rješenja, kao i za ostale funkcionalnosti koje ne bismo mogli pružati bez cookiesa. Daljnjim korištenjem ovog portala pristajete na korištenje cookiesa. Ovdje možete saznati više o zaštiti privatnosti i postavkama cookiesa

Konzum prednjači po visini marži, najmanje u Metrou

Trgovački lanci s prehrambenim proizvodima koristili su maržu kako bi dobili bitku protiv kize i recesije, tvrdi ovlašteni računovođa i revizor V. Brkanić, koji je u svom istraživanju došao do podataka koji od tih lanaca imaju najveće, a koji najmanje marže.

Iako je gospodarska kriza najmanje pogodila maloprodajne lance, jer prodaju prehrambenu robu, financijsko stanje i kod njih je sve teže. Ovlašteni računovođa i revizor Vlado Brkanić tvrdi da i ti lanci sve teže dolaze do novca, te su zbog gubitaka i pada prihoda prisiljeni produžavati rokove plaćanja. U cijeloj priči spašavanja, navodi, zanimljivi su i podaci koliko je tko povećao maržu. Pojašnjava da je upravo marža najčešće područje intervencije i istodobno pokazatelj povoljnosti za kupca.

Brkanić je proveo istraživanje pod nazivom Financijska stvarnost trgovačkih lanaca u 2010. u kojem je koristio podatke Fine, te je u njemu maržu izračunao oduzimajući troškove prodane robe od prihoda, te ih potom podijelivši u cijeni s prihodom od prodaje.

Najmanje marže kod Metroa i Plodina

Analizirao je 12 kompanija i došao do zaključka da najniže marže ima Metro Cash&Carry i to tek 11,7 posto. Plodine su druge po povoljnosti i kod njih udio marže iznosi 16,7 posto. Istu ima i Spar. Konzum, pak, ima najvišu maržu koja u cijeni ima udio od čak 20,02 posto. Lošiji su, navodi se u istraživanju, samo Emezzetina Filba s 29,16 posto, koja se veličinom ne može uspoređivati s Konzumom, te DM (33,43 posto) koji nije prehrambeni lanac.

Brkanić navodi kako su veće prihode lani imali samo oni koji su širili prodajnu mrežu.

“Kako je Konzum i dalje aktivan u prostornoj ekspanziji, to ga je održalo u trendu porasta prihoda. Drugo je pitanje koliko će se širenje prodajnih centara odraziti na rentabilnost i likvidnost s obzirom na povećane operativne troškove”, navodi Brkanić.

Vezani članci:

arti-201106170782006
arti-201106151054006
arti-201106140292006

Povratak na Net.hr