Oni bonovi koji se najčešće troše, a to su oni od 55 kuna, ovisno o operateru, sada vrijede od 60 do 75 dana, a jeftiniji od tri do 10 dana.
U Tele2 koji nudi bonove od 27,50 kuna u trajanju 10 dana i 55 kuna od 75 dana poručili su da u ovom trenutku nisu donijeli poslovnu odluku o izmjenama trajanja određenih vrsta bonova što vrijede kraće od 90 dana.
U Vipnetu, koji u ponudi ima bonove koji traju tri dana za 16,50 kuna, osam dana za 33 kune i bon od 55 kuna koji traje 60 dana, vjeruju da će se na kraju raditi o dodatnoj pogodnosti za njihove korisnike koji su račun nadoplaćivati manjim iznosima bonova, javlja Slobodna Dalmacija.
Oba operatera istaknula su da ova odredba neće utjecati na mobilne tarife koje nude za korisnike bonova bez preplate. Iz Vipneta kažu da HAKOM-ov pravilnik ne regulira izravno tarife s mjesečnom nadoplatom bona, a iz Tele2 poručuju da tarife za korisnike bonova ostaju nepromijenjene.
Navedena odredba nije povezana s trajanjem tarifa
U HAKOM-a kažu da su Pravilnikom o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga propisali minimalno trajanje bona na 90 dana, što ne sprečava operatore da za određene bonove stave dulji rok. Ističu da navedena odredba nije povezana s trajanjem tarifa, odnosno operator sam određuje vrijeme trajanja tarifa.
Otključavanje mobitela
Od prvog svibnja HAKOM također propisuje da će svaki korisnik koji je pretplatnik nekog operatera moći zatražiti otključavanje svog mobitela iz mreže, dok će oni koji su kupili mobitel u 'bonaškom' paketu to isto dekodiranje moći zatražiti nakon godine dana uz predočenje računa za kupljeni mobitel. Operateri će na zahtjev korisnika morati iz svoje mreže otključavati i USB stikove za internetske veze.
"Korisnik koji je u pretplatničkom odnosu s operatorom bez obzira na vrijeme trajanja ugovorne obveze može zatražiti otključavanje uređaja, što mu je operator obvezan učiniti u roku od 15 dana od podnošenja zahtjeva. Navedeno može zatražiti neovisno o tome prelazi li drugom operatoru ili ne. Krajnji korisnik može zatražiti otključavanje i starijih uređaja te je operator obvezan iste otključati. Napominjemo da postoje i stariji uređaji koje nije moguće otključati", u HAKOM-u.
Zaključavanja mobitela na hrvatski način nema nigdje u svijetu
To znači da pretplatnik ne mora kod ovlaštenih servisera plaćati dekodiranje od 80 do 100 kuna. I do sada su operateri otključavali uređaje na zahtjev korisnika nakon isteka ugovornog odnosa ili prelaska u drugog operatera, a sada su to obvezni učiniti na zahtjev korisnika u roku od 15 dana, mijenjao on mrežu ili ne.
"Do sada ste trebali čekati da istekne pretplatnički ugovor da biste mogli zatražiti da vam operater otključa uređaj koji je vaše privatno vlasništvo koje ste platili. Glupost je da se ne mogu slobodno koristiti uređajem koji sam platio, mobitelom koji je moje vlasništvo. Zaključavanja mobitela na hrvatski način nema nigdje u svijetu. Traženje računa za kupljeni uređaj da bi se otključao iz mreže je u redu, jer pravo na besplatno otključavanje i trebaju imati stvarni korisnici usluge operatera, a ne netko tko je mobitel kupio na crno ili preko oglasnika", ističe Igor Vujović, predsjednik Društva “Potrošač”.