Koliko bi Hypo platio pucanje nekretninskog mjehura?

U prošlosti je Hypo leasing u velikoj mjeri financirao poslovnu i stambenu izgradnju, ali sada dolazi vrijeme triježnjenja.

14.2.2011.
13:16
VOYO logo

Naime, Hypo leasing je najveća leasing tvrtka u Sloveniji. Prema podacima udruženja banaka pri kraju prošle godine društvo je upravljalo s 2,57 milijardi eura vrijednom imovinom, što predstavlja oko 48,5 posto slovenskog tržišta, piše u ponedjeljak slovenski list Finance a prenosi Business.hr.

Po imovini je Hypo Leasing druga tvrtka u Sloveniji, piše list, ali napominje kako svog kapitala imaju oko 30 posto, a sve ostalo posuđuju. Djelatnost tvrtke u posljednje dvije godine oštro je pala: prošle godine zaključili su četvrtinu svih leasing poslova u Sloveniji, a godinu prije taj je postotak iznosio trećinu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Polovicu imovine, oko 1,3 milijarde eura, Hypo leasing ima u nekretninama. Petina te vrijednosti su stambeni objekti, a ostatak su poslovni objekti i zemljišta za gradnju, piše list.

Teško mogu prodati nekretnine bez gubitaka

Ipak, prije godinu dana Hypo Leasing je imao 320 milijuna eura neosiguranih potraživanja. Od 2005. do 2008. tvrtka je nekretnine u velikoj mjeri dobila po načelu 'sale and lease back', odnosno vlasnik bi nekretninu prodao Hypo Leasingu, i odmah ju uzeo u zakup. Cijene po kojima je Hypo Leasing tada otkupljivao nekretnine bile su previsoke i danas bi ih bilo teško prodati bez gubitaka, jer su građevinska zemljišta tada u pravilu bila procijenjena na vrijednosti znatno iznad 350 dolara po kvadratnom metru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom na stagnaciju na tržištu nekretnina te poteškoće u građevinskom sektoru, vlasnik najma sad može imati problema s otplaćivanjem, a Hypo pak s likvidacijom takvih najmova. Prema podacima Financea, Hypo samo u Ljubljani ima preko tisuću različitih nekretnina - od stambenih i poslovnih do zemljišnih. Koliko Hypo ima hipoteka na nektenine, nije poznato.

List piše kako je značajna i izloženost austrijskog Hypoa, posebice za projekte u Hrvatskoj (Skiper i Kempinski), jer im se već pokazalo teškim naći novog najmoprimca, prenosi Bussines.hr.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201009190188006 arti-201009200441006 arti-201004130067006 arti-201006100083006 arti-201012020493006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo