Prekoračili ste minus na tekućem računu, niste platili na vrijeme ratu kredita... Uz kamate, banke će vam naplatiti i trošak slanja opomene. A koliki to trošak banke točno pritom imaju i šalju li opomene čim klijenti s plaćanjem zakasne dan ili dva?
Troškovi kod druge opomene rastu
U Splitskoj banci kažu da klijente opominju tek 15 dana od nastanka duga pri otplati kredita i to naplaćuju 50 kuna. Ne bude li dug podmiren ni nakon 25 dana slijedi druga opomena i trošak 100 kuna. Kad je u pitanju prekoračenje dopuštenog limita, prva opomena košta 30 kuna, druga 50, a opomena pred utuženje 100 kuna.
"Slanje prve opomene za sve navedene slučajeve zahtijeva angažman IT resursa, te zbog toga naknada osim samih materijalnih troškova, odnosno pisma, sadrži i te troškove. Kod slanja druge i svih sljedećih opomena uključuju se dodatne službe praćenja naplate, čiji se angažman značajno povećava (telefonsko pozivanje, traženje ispravnih adresa, ručno praćenje i druge aktivnosti)", pojasnila je za Slobodnu Dalmaciju voditeljica Odjela za odnose s javnošću u Splitskoj banci Silvija Bareša.
Procedura je slična i u Privrednoj banci Zagreb. Ipak ističu da svoje klijente prije slanja opomene kontaktiraju telefonom, a od 1. lipnja i opomene su jeftinije. No, glasnogovornik PBZ-a Dražen Dumančić ne o troškovima ne otkriva ništa.
Usluga ovisi o tarifi
Zagrebačka banka klijentu ostavlja minimalno pet dana prije slanja obavijesti da podmiri nastalo dugovanje. Kod kredita se konkretno prva opomena šalje 46. dan kašnjenja. Cijena obavijesti iznosi 20 kuna, prve i druge opomene 30 kuna te opomene pred otkaz kredita 100 kuna. Usluga banke pak ovisi o tarifi koja se formira na temelju visine parametara troškova rada i materijalnih troškova vezanih uz aktivnosti naplate dospjelih dugovanja.
Dodajmo svemu da banke opomene naplaćuju prema svojim pravilima, te da Hrvatska narodna banka još uvijek nema zakonsku regulativu kojom bi na to utjecala.