Golema nelikvidnost u protekle je dvije godine u propast otjerala tisuće hrvatskih poduzetnika. Upravo stoga mnogima je sada teško skupiti hrabrost i napraviti korak u tom smjeru. No, povijest pokazuje da su gospodarske krize ipak bile iznimno povoljno vrijeme za pokretanje nekih poslova. Kako tada tako i danas za poduzetnički je uspjeh ključna inovativna ideja temeljena na najnovijim tehnološkim dostignućima, te energija i znanje potrebni da se ona ostvari. Evo nekih koje kriza nije pomela.
1. Primjerice, jedan je mladi Britanac na tržište usred krize lansirao lanac za osiguranje bicikala od krađe - Hiplok. Budući da je tržište bicikala u rastu, lanac koji nakon skidanja s bicikla vozač može staviti oko struka, te istovremeno zbog svoje fluorescentnosti druge sudionike u prometu upozorava na biciklista, polučio je golem uspjeh.
2. Američka tvrtka Adzokie u trenutku kada su tisuće tamošnjih stanovnika ostajali bez kuća pokrenula je ideju oglašavanja na fasadama kuća. Dakle, građani koji su trebali novac, iznajmili su fasadu svoje kuće, a tvrtka je odrađivala marketing za svoje klijente.
3. Indijska mljekara Katraj Dairy usred krize je na 10 najfrekventnijih mjesta u gradu Peneu postavila mlijekomate. Proizvodi u njima se mijenjaju svaka 24 sata, automati su hlađeni, a cijene su zbog nedostatka maloprodajne marže i plaće prodavača, osjetno niže nego u dućanima.
4. Jedna od novih poduzetničkih ideja je i StarkBrokers, on-line burza za rabljenu dječju odjeću na kojoj roditelji odjeću koju su djeca prerasla prodaju ili mijenjaju za druge predmete. Provizija StarkBrokers-a je 6 posto.
5. Američka tvrtka Ipplex, specijalizirana za programiranje aplikacija za slijepe osobe, na tržište je izbacila LookTell Money Reader. Riječ je o programu koji osobama sa slabijim vidom omogućava prepoznavanje novčanica koje koriste. Čine to tako što korisnik kamerom mobitela snimi samo dio novčanice, a program mu tonom signalizira o kojoj se novčanici radi.
6. Jedna od brojnih ideja koje prilog Riznica tjednika Nacional također donosi kao onu koja je otporna na recesiju je vrećica s gotovim sastojcima za pizzu. Koncept 'Food in a box" postoji već desetljećima, no kada je riječ o pizzi stigao je i novitet tvrtke Gallo Lea u čijem se paketu nalaze pripremljena mješavina brašna i kvasca za tijesto, gotov umak, sir i naresci koji ovise o tipu pizze koju potrošač želi.
Vezani članci:
arti-201104130687006 arti-201102070793006